Ik ben rond een uur of vier vannacht ook uit bed geweest omdat ik geen oog dichtdeed door de hevige buien. De ene was nog niet geweest of de volgende kondigde zich al luidkeels aan. Ik heb om iets over vieren eens in de huiskamer naar buiten staan kijken naar de zeer hevige onweersbui die toen overtrok. Het aantal ontladingen was gigantisch (ik telde er soms drie-vier per tien seconden). Het leek wel of er een grote gloeilamp steeds aan en uit knipperde. De intensiteit van de donderslagen viel wél erg mee, het was meer flits dan donder hier. Toch was het angstaanjagend om te zien, zeker met die enorme windstoten die in de bui meekwamen. Grote, hoge bomen gingen heen en weer als knipmessen. De neerslag bestond uit regen en in een eerdere bui rond 12.15 uur zaten ook grote hagelstenen, maar niet die van 5 cm doorsnee zoals elders is gevallen.
De schade is wel behoorlijk in de buurt; overal afgebroken boomtakken en soms zijn hele bomen omgevallen. Het was één van de aller heftigste onweersbuien die ik heb gezien, ook gezien het tempo waarmee ze elkaar opvolgden.
Groeten, Rob (Vlaardingen, Z-H)