Nu er een ware golf van molenresturaties in ons molenland plaats vindt,moet mij iets van het hart.
wat mij opvalt is dat er hier volop molens voor maanden stil gaan,er zijn er al van 7 maanden,en in sommige gevalen daar halen ze de borden er uit maaaar wat schetst mijn molenverbazing, de zeilen blijven er ophangen.
is er blijkbaar zoveel geld dat het niet uitmaakt dat zodra de molen klaar is en weer kan malen er dan eerst nog een paar nieuwe zeilen gekocht moeten worden,of is deze kennis al tussen de krimp van het scheprad,of vijzelkom verloren gegaan.
het was in het verleden zo dat als de molen voor wat voor reden dan ook ,voor een langere tijd stil ging de zeilen er af gehaald werden .
nu ben ik mij er best van bewust dat de zeilen tegenwoordig van ander doek is gemaak dan vroeger ,maar dat ze er van opknapen om ze zolang opgerold te laten hangen komt van een koude kermis thuis.
als ik de kans krijg, dus als men mij tijdig laat weten waneer men denk te beginnen dan haal ik mijn zeilen er af ,om niet de kans te lopen dat de boel verstikt voor den dag komt als het orgel weer kan malen.
dus mensen als je een van de gelukkige mag zijn dat je molen opgeknap gaat worden doe hier dan je voordeel mee.
je moet maar zo denken tijd komt tegen tijd,en voor je het weet zit je om zeilen te spingen.
vr gr Aad