Mooi weer Het Prinsenhof

• Ranko

Mooi weer het Prinsenhof

(foto: Wim Giebels)

Sinds gisteravond 21.00 uur staat pelmolen het Prinsenhof er weer mooi bij, ja nog mooier dan met de recente heropening. Heel mooi zelfs. De molen is mooigezet wegens het huwelijk vandaag van molenaar Gerrit Volkers met zijn vrouw Gerda. Vanaf deze plek wil ik het kersverse echtpaar van harte feliciteren.

Met een ploeg bestaande uit Cees Lienos, Jan Koops, André Koopal, Christiaan Smit, Remco Jonker, Pim ten Have en ondergetekende heeft Bart Nieuwenhuijs de molen mooigezet voor zijn collega-molenaar. Om vier uur ‘s middags werd er begonnen met het vlechten van de zeilen op de enden en tegen negen uur ’s avonds zat alles er al in. Volgens ons is dat een record tijd in vergelijking met mooizetten van andere molens die wij meemaakten. Wat heel wat werk scheelt is dat dit keer niet alles in het ‘groen’ is gezet. Oude foto's laten zien dat dit lang niet altijd gebeurde. Ook zijn de lokken dit keer wat soberder uitgevoerd, dus niet met alle voorhandenzijnde ‘stukken’ er in. Dit ook na foto van pelmolen de Grootvorst. Extra is nog dat ook de schuur van de molen versierd is. Het hierbij gebruikte doek was nog over van de opening, dit was de strik die toen om de molen zat.

Voor meer foto's van Wim zie MijnAlbum: http://www.mijnalbum.nl/Album=QSQRLXDA

Groeten,

Ranko

• Mario Collombon

Schitterende foto`s! Blijft mooi om te zien dat mooizetten. Het kersverse echtpaar natuurlijk van harte gefeliciteerd.

groeten Mario

• Frank Terpstra

Dit is een prachtig voorbeeld van de instandhouding c.q. uiting van immaterieel erfgoed. T.g.v. van 100 jaar Penninga's Molen te Joure heb ik Bart ooit eens mogen assisteren om die molen mooi te zetten. Een hele belevenis!

Groet, Frank (en de felicitaties aan het echtpaar)

• Ramon

Ik reed vanmiddag naar huis en keek zoals gewoonlijk naar links om te zien of de molen ‘er mooi bij zou staan’, maar ik verwachte niet dat hij echt mooi stond. Ben net terug van een fietstocht om ook wat foto's te maken.

Ranko, tot wanneer staat hij mooi? Ik wil morgen (zaterdag) of zondag luchtfoto's maken van het mooi zijn.

Groet,

Ramon

P.S. En hulde aan het bruidspaar! Je zou het bijna vergeten…

• Aad Schouten.

Het is een feest om naar te kijken.

jullie hebben wel eer van je werk.

vr gr vanuit een steek waar het wat minder uitbundig aan toe gaat Aad

• Bart Hoofs

Prachtig fotowerk weer van Wim Giebels. Het fotoboek over de restauratie is ook een waar genoeg om te bekijken. Fotowerk om van te smullen. Juist door de gekozen sfeer en invalshoeken.

• Andreas de Vos

Ik had de afgelopen dagen Het Prinsenhof al zien staan vanaf de N8. Erg fraai, vooral rijdend vanuit A'dam richting Assendelft/Krommenie is het erg goed te zien (de andere kant op moet je achterom kijken…)

Gelukwensen voor het bruidspaar en mooi dat je voor zulke gelegenheden je molen zo fraai kunt optuigen!

Groetsels,

Andreas de Vos

• Andre Koopal

Hoop dat de foto's gelukt zijn, ik geloof dat de molen tot vandaag mooi bleef staan. Ben er dan ook zeer nieuwsgierig naar :-)

Groetjes,

Andre

• Ramon

André,

De luchtfoto's zijn te zien op:

http://mijnzaanstreek.ning.com/photo/photo/listForContributor?screenName=1x7jy83es565d

en op:

http://www.flickr.com/photos/kappix/sets/72157607539563062/

Ramon