Rijnlandse molenstichting

• Ruud Bax

Vandaag een receptie gehad van 50 jaar Rijnlandse molenstichting, dat werd gehouden in het kantoor van Hoogheemraadschap van Rijnland. Daar was een gezellig samen zijn van molenaars en genodigen. Na een paar toespraken werd het nieuwe boek van de stichting gepresenteerd, genaamd ( geef ons de ruimte ) geen boek over molens maar over de molenaars van de sichting er is ook nu een website van de Rijnlandse molenstichting, daar staat het nieuwe boek online. het adres is . http://www.rijnlandsemolenstichting.nl/

vr. gr. Ruud Bax

• Bart Hoofs

Wat zijn de kosten voor dit boek Ruud?

Wat me opvalt is dat de molenaars er allemaal keurig bijlopen. Toch een verschil misschien met de korenmolenaar in zijn stoffige kaki overall?

Enkele bekende prikkers zijn ook gekiekt en zelfs Willem Bever is op de gevoelige plaat vast gelegd ;-)

• Ruud Bax

Bart, zoals je op de website heb kunnen zien is het een mooi boek, het is vanaf morgen te koop in de boekhandel, het isbn nummer is 978 90 400 8630 4 en is uitgegeven door uitgeverij Waanders en de kosten zijn 39.95 euro.

vr. gr. Ruud Bax

• Ruud Bax

Vanavond zijn de molenaars en het bestuur van de Rijnlandsche Molenstichting wezen varen over de Kaag en Braassem. Tijdens de vaartocht werd een uitgebreide diner geserveerd het was een gezellig zamenzijn ter ere van 50 jaar bestaan van de stichting.

Ik heb vanavond ook vernomen van de voorzitter van de stichting dat de prijs van het boek geen 39.95 maar 34.95 kost.

vr. gr. Ruud Bax

• Harry van Hoorn

Hallo Ruud,

Via de nieuwe website heb ik even het jubileumboek ingezien. Het is een prachtig tijdsdocument geworden waarin naast de gebruikelijke terugblik ook eens de verhalen van de molenaars uitgebreid aandacht krijgen. Compliment!

groeten,

Harry van Hoorn

Strijkmolen E

• Aad Schouten.

Ha die Ruud.

Met veel plezier heb ik gebladerd door het nieuwe boek.

een mooi boek met niet alleen de verhaalen achter de molenaars ,maar ook de nodige info over de stichting en de tegnice man leen vellekoop niet te vergeten de molenmaker verbij.

maar wat de meerwaarde van dit boek voor mij geeft ,is dat de moleneigenaar echt handen en voeten geeft aan hun waardiring te opzichte van hun molenaars.

het is niet alleen de belijdenis van de mond ,maar ook van het hart.

zo is de rijnlandse in dit opzicht een zoutend zout en een lichtend licht voor veel moleneigenaars.

al met al een boek wat zeker hier aangeschaft gaat worden.