Ja, ik ben uiteindelijk 4,5 jaar met veel toewijding de fotoredacteur geweest en in die periode is er ontzettend veel werk verzet en is de Molendatabase verder uitgegroeid, natuurlijk ook dankzij de accuratesse en vasthoudendheid van Leo (Middelkoop) en de vaak geniale innovaties van Bert (Bulder). Ik wil beiden nogmaals bedanken voor de leuke samenwerking en alle steun en support.
De reden voor mij om te stoppen kwam ook voor mij vrij onverwacht, maar nu er een nieuwe fotoredacteur is gevonden in de persoon van Gerard Roomer is de beslissing en het moment wat eenvoudiger. Ik zal nog wel even op de achtergrond aanwezig blijven om mijn opvolger bij te staan en zal zijdelings zeker betrokken blijven door het insturen van nieuwe foto's.
De reden om te stoppen is inderdaad om me te helemaal gaan toeleggen op het samenstellen van een molenboek van mijn hand. Nu moet ik niet meteen hoog van de toren blazen, want ik keek jaren uit naar het uitbrengen van een eigen ansichtkaart en dat ding verkoopt ook voor geen meter, haha. Ik merkte toch dat ik te weinig toekwam aan mijn eigen fotowerk en als je naast een volledige werkweek ook nog de opleiding volgt, met een molen draait als MIO, in een rockband speelt en nog wat bezigheden hebt dan wordt het op een bepaald moment een te grote druk. Vergis je niet, met het fotoredacteurschap ben je al snel een avond per week kwijt! En van die constante druk wilde ik toch wel een keertje af.
Ik stop dus niet vanwege het geouwehoer dat ik in de loop der jaren naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen over de strategie van de wel/niet te plaatsen foto's, hoewel ik dat meer dan eens zat was…. Ik zal geen namen noemen!
En inderdaad Bart, er komen in het boek natuurlijk veel foto's die ik tijdens mijn uitstapjes als Duo BarPol maak. Ik hoop dat er binnen een paar jaar een prachtig standaardwerk in de kast van iedere molenliefhebber staat!
Ik wil vanaf deze plaats alle molenfotografen bedanken voor hun bijdragen. Het is onmogelijk iedereen bij naam te noemen, maar ik wil Willem Jans en Harmannus Noot wel even apart vermelden, evenals Ton Meesters voor zijn talloze historische foto's. Mannen, bedankt voor jullie inzet!
Het waren kortom 4 fantastische jaren!
Rob P.