Geslaagd

• Ruud v.d.Aakster

Na een moedig gedragen lijden zijn er vandaag weer 4 nieuwe molenaars onder ons.

Op molen de Adriaan in Haarlem werden wij doorgezaagd over de bekende onderwerpen.

De ander geslaagden zijn Peter v. Liempt, Nicole Linnebank, en Jan v. Wonderen.

Gefeliciteerd……100% geslaagd.

• Arie Ruiter

Allen van harte gefeliciteerd.

Ook leuk voor de gastmolenaars en mentoren dar er weer 4 geslaagden bij zijn.

Vr. groet,

Arie Ruiter.

• Andreas de Vos

Allemaal van harte gefeliciteerd! En veel succes met het vinden van een “eigen” molen.

Groetsels,

Andreas de Vos

• Nicole Linnenbank

hallo, beetje laat maar bedankt! Was wel even zwoegen de praktijk. Veel wind en een molen die je met fokwieken en zeer licht kruiende kap, maar goed de theorie ging heel soepel.

groetjes Nicole

• Ruud v.d.Aakster

Viel mij ook al op, bijna een zelfkruier :)-D

Bij de eerst volgende restauratie meteen die fokken eraf, kan er ook een beetje meer met zeilen worden gedraaid.

Waar ga jij draaien ?

• Nicole Linnenbank

He Ruud, het zijn geen fokwieken want ir. Faul heeft patent op zijn fokken en die MOETEN daarom wit geschilderd zijn. Ze moesten ook wel lachen toen ik dat met het examen zei.

Ik begin in Aalsmeer 1 zaterdag in maand als “vaste”molenaar. En ik denk dat ik ook voor 2 dagen naar het Roode hert ga in Alkmaar vanaf september. Verder ben ik wel een beetje actie in Haarlem SMZK. En jij?

groet

• Ruud v.d.Aakster

Ik kan af en toe op de Geestmolen invallen, Kijkduin ga ik regelmatig heen en ik heb de Varnebroeker nog, wachtend op restauratie, en ingeschreven als vrijwilliger op de museummolen in de Schermer. Voor de rest nog zoekende(:D

Op de Geestmolen zitten dus ook geen fokken meer, ze zijn zwart geschilderd.

Tot ziens in het tropenmuseum…..of eerder op het Rode Hert.

• Margreet

Allemaal van harte. Nicole, jij weet vast wel wie er nieuwe zorgmolenaar wordt bij het Rode Hert. Kun je ons iets vertellen daarover? Margreet