Groninger Molenweekend

• Bart Hoofs

Komend weekend is het Groninger Molenweekend. Op 13 & 14 juni zijn diverse Groninger molens opgesteld.

Zie ook: www.groningermolenhuis.nl voor de actuele lijst.

Doen er dit jaar meer molens mee of is de restauratieachterstand toch merkbaar?

Voorheen hadden we hier op het prikbord een actieve correspondent uit deze provincie maar waar is die gebleven?

• Robert Swijghuizen

Er zullen vast meer molens meedoen dan aangegeven staat op de lijst van het Groninger Molenhuis…

Groeten!

• Johan van Dijk

Beste Bart,

Welke correspondent je bedoelt weet ik niet, maar hierbij even een berichtje van een niet meer zo actieve prikker. Er zijn behoorlijk wat molens geopend als je de lijst bekijkt, zeker meer dan de helft doet één of beide dagen mee. En met 10 molens die subsidie hebben gekregen recentelijk zijn het er hopelijk volgend jaar nog een stuk of wat meer!

Zelf draai ik zaterdag van 11 tot 17 uur met ‘t Witte Lam (Groningerweg 47 te Groningen) en op zondag van 13-17 uur met De Lelie in Eenrum. Op m’n Lammetje heb ik geen stroom dus een kop koffie kan ik daar niet onbeperkt aanbieden, maar op De Lelie met al z'n faciliteiten staat op zondagmiddag (en op zaterdagmiddag als mijn collega's draaien) de koffie voor collega-mulders en geïnteresseerden klaar.

Vriendelijke groet uit de stad Groningen,

Johan van Dijk

• Jaap C. van Driel

Als er meer molens meedoen dan in de webstek-lijst vermeld staan, dan heeft een contactpersoon van die molens gejokt: ze zijn allemaal gebeld om te vragen naar de activiteiten tijdens het Groninger Molenweekend.

De in De Zelfzwichter 2009/2 meegezonden lijst is uiteraard eerder afgesloten dan die op de webstek; die wordt ook dezer dagen nog bijgewerkt.

Wel allemaal erg op tijd collega's!

::: JaaP >>>

• M. Sijbom

Helaas pas op het laatste moment, maar bij deze wil ik nog even mededelen dat poldermolen de Weddermarke wel geopend is en bij voldoende wind ook zal draaien/malen.

Dus nogmaals op zaterdag 13 Juni van 10 tot 16 is de Weddermarke geopend!

Met vriendelijke groet

M. Sijbom

P.S. een dezer dagen zal de nieuwe website van de molen in de lucht zijn, hier bericht ik nog nader over.

• Mario Collombon

Ik denk dat Bart David Reitsema bedoeld

• Enkie

Ook Veldkamps Meul'n Bellingwolde is zaterdag open van 10 tot 1600 uur en de koffie staat klaar en bij voldoende wind kan er gemalen worden.

Enkie

• Bart Hoofs

Ja, dat klopt Mario. Voorheen werden we elke dag geinformeerd over het wel en wee in de provincie Groningen. Nu nog maar sporadisch mu.v. de rubriek: “nog gedraaid vandaag”.

• Alex Buist

Hier nog eentje die niet op de lijst staat, maar wel draait:

de Meeuw in Garnwerd zal op Zaterdag van 09.30 tot 17.00 draaien en op Zondag van 14.00 tot 17.00 draaien..

Groeten, Alex.

• Jaap C. van Driel

Beste Alex Buist,

Leuk dat het hier gemeld wordt, maar jammer dat het (te!!!) laat komt om het nog mee te nemen naar de webstek-lijst.

Voor deze lijst zijn vanmiddag (donderdag) de nieuwste openstellingsgegevens nog doorgegeven aan de webstekbeheerder.

Op het Groninger Molenhuis worden we er wel een beetje moe van dat er steeds weer nog nieuwere nieuwste meldingen binnenkomen. Zo doen ze dus niet mee in de dit jaar extra uitgebreide provinciebrede PR-inspanningen…

Er is nog één openstaand kanaal: een mededeling op de startavond voor de vrijwilligers van het Groninger Molenweekend. Die is a.s. vrijdag in/bij De Zwaluw te Zuurdijk (9966VH voor tomtommers). Vanaf 18:30 is er om te beginnen een gezamenlijke maaltijd (aanmelding vanmiddag gesloten).

Als er veel kleine eters blijken te zijn, kan een onaangemelde deelnemer misschien nog een bescheiden hapje mee-eten.