Het nieuwe prikbord

• robert van't geloof

Hoi Zo tis wel even wennen Maar ik vind de nieuwe stijl wel mooi :)-D van dit prikbord

grt robert

• Hans Roest

Ik zal wel de enige zijn maar ik vond de oude overzichtelijker daar kon je gelijk zien wie er gereageerd had.

Maar ja het went wel net zoals een mank been.

• Meelmuisje

Ik vind het wel een mooi prikbord.. Inderdaad wel even wennen! Ik denk dat jij het probleem hebt Hans dat al de berichten nog ingeklapt zijn. Dat was hier ook het geval toen ik het nieuwe prikbord opende net. Als je gewoon rechtsbovenin op de “hoofdpagina” eventjes kijkt in die rode balk zie je rechts uitklappen staan. Als je daarop klikt zie je alle berichten weer + prikkers!

Toch maar eens kijken hoe de foto's hier op dit prikbord worden..

Ze waren trouwens van gisteren!

Mooi he:)

Groetjes! Thomas Griffioen

• Rob Simons

Inderdaad, dit prikbord lijkt me makkelijker werken. Natuurlijk is het even wennen, maar goed. Wel zou van mij het lettertype iets groter mogen zijn.

Groeten,

Rob

• Rob Simons

En het prikbord laat niet zien of een bericht ongelezen is, kan dit misschien opgelost worden?

Groet,

Rob

• Stefan Boumans

Inderdaad, de markering voor ongelezen berichten is niet zichtbaar, jammer.

De zoekfunctie werkt bij mij niet: deze levert steeds “geen resultaten gevonden” op.

Een bericht naar de redactie sturen lukt niet: dit levert een lege pagina op.

Reageren op een bericht kan blijkbaar onderin, zoals voorheen. Echter, wil je de tekst van het oorspronkelijke bericht invoegen, dan moet je weer boven de draadweergave klikken op Reageren met quote. Waarom staat die optie dáár? Waarom kan ik dan onderaan wel reageren als ook boven de optie Reageren staat?

Ik maak het vaker mee. Er moet zonodig vernieuwd worden en meestal gaat dat gepaard met vernieling van bestaande functionaliteit. Het gevolg is dat je met een andere site zit, die minder gebruiksvriendelijk is en waar je vaak ook minder mee kunt. Is dat vooruitgang?

• Stefan Boumans

Moet nu ook weer mijn naam + emailadres opnieuw invullen. Da's ook een achteruitgang.

Verder is de weergave van de draden veranderd: is er een nieuw bericht, dan gaat de draad naar boven. Dit kán handig zijn, maar is het in mijn geval niet. Ik kan zo niet zien waar in het overzicht ik “was”.

Meestal open ik berichten vanuit de zoekfunctie. Ik zit dan niet met het probleem dat elke draad (elk aangeklikt bericht) in een nieuw browservenster geopend wordt. Door het niet werken van de zoekfunctie zit ik nu ook met dat probleem. Kan dat dan aangepast worden?

• Stefan Boumans

Nieuw zijn de volgende opties voor de draadweergave:

* Ingeklapt (standaard)

- Uitgeklapt op datum

- Uitgeklapt met draadjes

Uitgeklapt op draadjes geeft de draad weer als vanouds, met volledige berichtinhouden.

Uitgeklapt op datum zet alle berichten in de draad onder elkaar, gesorteerd op datum.

Echter, ingeklapt toont een draadweergave die anders is dan in het hoofdscherm. Waarom is dat?

• L.v.d.W.W.

Ik vraag me af of die smylies zoals X( hier nodig zijn:D

Ik moet even wennen, maar ik denk dat ik het daarna wel makkelijk vind. En zoals al gezegd is, de markering van wel en niet gelezen berichten mis ik ook. En aan het speelmolenprikbord moet ik heel erg wennen, die groene kleur staat daar beter!

Gr, Luc

• Stefan Boumans

Zie de draad “nog gedraaid” op de hoofdpagina.

Hierin is de tak met het meest recente bericht (08/06/2009) bovenaan in de boom/draad geplaatst.

De draad zelf: http://molen.startpagina.nl/prikbord/7805960/nog-gedraaid#msg-7805960

Als je nu de Uitgeklapt met draadjes weergave selecteert, is dat net andersom: het bericht van 8 juni staat dan helemaal onderaan.

Het is mij dus niet duidelijk of het klopt als ik dit de vertrouwde weergave noem. Het lijkt me niet. De meeste recente tak staat nu volgens mij altijd bovenaan óf onderaan, maar niet in het midden als die daar toevallig de “oorsprong” had.

Overigens vind ik het ook niet echt netjes dat de opties Uitgeklapt op… op de volgende regel doorlopen, terwijl rechts op de eerste regel dan nog de tekst Ga naar discussie: … staat.