> Eén ding dat mensen in het oog springt, is dat er geen nieuw markeringen meer zijn.
> Dit komt omdat dit deel nu gekoppeld is aan een login.
Dit vergelijk ik dan maar met een café, waar je altijd bij de ober kon bestellen. Maar nu gaan ze het vernieuwen. Nu moet je een pasje hebben en dan mag je bij de ober bestellen. Iedereen kan nog wel naar binnen, maar zonder pasje moet je zelf naar de bar lopen voor je bestellingen.
Basale functionaliteit wordt weggestopt. Is dat vooruitgang?
Gezien mijn eigen ervaringen, ook met andere “vernieuwde” websites, en ervaringen van anderen zou ik het erg prettig vinden als de oude prikbord wordt teruggezet. Hoe eerder, hoe beter en hopelijk kán het nog. Er zijn sites die beweren dat dat niet kan, waarbij het gevolg is dat je dus bepaalde dingen niet meer kunt. Dan krijg je iets door je strot geduwd onder het mom van vernieuwing, maar kun je het niet meer gebruiken waarvoor je het gebruikte!
In dergelijke situaties lijkt het mij beter om de nieuwe site eerst te testen door gebruikers er alvast kennis mee te laten maken. Dan komen al die ongemakken vanzelf aan het licht, zonder dat dat hinderlijk is bij het gebruik van de huidige website. Dan kun je ook laten zien dat je daar rekening mee wilt houden, aan werkt en het inderdaad ook op de uiteindelijke gebruiker afstemt en niet op een bepaald idee wat iemand ergens geopperd heeft.
Als er een nieuwe versie is van software die je gebruikt, kun je altijd zelf bepalen of je die (meteen) wilt installeren of niet. Je kunt de kat dan uit de boom kijken. Dat kan in dit geval niet. Je loopt altijd het risico dat gebruikers afknappen op drempels die ineens, onnodig en blijkbaar onomkeerbaar opgeworpen worden.
Het kost mij nu aanmerkelijk meer tijd om bij te blijven en ook veel zoekwerk, mede doordat de functie waarmee je dat zou moeten kunnen doen, níet werkt. Hebben anderen hier geen last van? Is dit niet getest?
Ik zou dus heel graag zien dat de wijzigingen teruggedraaid worden.
Neem dan alle positieve kritieken mee bij het doorvoeren van wijzigingen en dat mag langzaamaan gebeuren.
Maar belangrijk: behoud vooral alle functionaliteit die nu ineens gemist wordt, of waarvan de toegang alleen maar ingewikkelder is geworden en/of meer handelingen vraagt.