Het nieuwe prikbord

• Andre Koopal

Hoi Jeffrey,

Van het speelmolenprikbord is de omzetting niet helemaal goed gegaan, en we wachten nog steeds op een oplossing van de techneuten.

Groetjes,

Andre

• Waterpezer

okeej, want ik vroeg me al af

groetjes jeffrey

• Peter van den Dongen

Beste mensen,

Er zijn onlangs een aantal wijzigingen en wensen doorgevoerd:

* Het issue met de zoekmachine is opgelost

* Er is een optie toegevoegd om bij nieuwe reacties het bericht bovenaan de lijst te plaatsen

* De lettergrootte is een slag groter gemaakt

* Voor moderators is het (weer) mogelijk om te bannen

* Het is (weer) mogelijk om een vrij te kiezen schermnaam op te geven

Punten waarin al verbeteringen zijn doorgevoerd maar die nog de volle aandacht hebben:

* Alle miljoenen prikborditems zijn opnieuw geïndexeerd en daardoor beter vindbaar via de zoekbox

* Prikborden zonder dochterpagina, onder andere het speelmolenprikbord en een klein aantal uitzonderlijke prikborden

* Zoeken op ‘auteur’

Met vriendelijke groet,

Peter van den Dongen

molen@startpagina.nl

• Melende Molenaarsvrouw

Nu dan toch: complimenten. Wat heerlijk dat je op een stokouwe PC nu een hele uitgeklapte draad kunt zien en alle reacties in één keer kunt lezen/overzien, Mmm, terug naar de prikverslaving. Groeten van Margreet

• Leo Middelkoop

Hoe zit het met de zoekfunctie? Het werkt nog steeds niet geweldig.

Ook het archief is vooralsnog niet te benaderen (of doe ik iets fout?). De oudste bijdrage die is terug te vinden, dateert volgens mij van 25 maart 2008, dus nog geen 1½ jaar geleden.

Hoe zit dat?

Groet,

Leo

• molen

Dag Leo,

Ik neem aan dat deze vraag voor de moderators bestemd is?

De zoekfunctie werkt inderdaad nog niet optimaal en je doet niets fout want het archief is tijdelijk onbereikbaar. De reden schuilt in het feit dat de archieven van alle 2200 prikpagina's gefaseerd worden omgezet. In één keer alles omzetten blijkt om technische redenen onverantwoord en zou kunnen leiden tot onomkeerbaar gegevensverlies. Het gaat immers om meer dan 25.000.000 berichten die in de loop der jaren zijn geplaatst. Wanneer de omzetting van het molenprikbord plaats vindt is -nog- niet bekend.

Er wordt voorlopig dus een beroep gedaan op het geduld van bezoekers en prikkers. We hopen de angst dat het archief à la Icesave zomaar is verdwenen hiermee weg te hebben genomen.

Peter en Andre