Inderdaad zou Vincent er goed aan doen even bij een goede vakfotograaf langs te gaan. Ik denk dat er iets met de sensor aan de hand is. De opnamen zijn ook erg overbelicht. Heb je per ongeluk iets aan het diafragma veranderd (mocht dat kunnen met jouw camera)?
Stefan heeft hetzelfde probleem als mijn camera, hoewel de spots hier wat groter zijn. Dit zijn zeer waarschijnlijk stofdeeltjes op de sensor. In een boek over fotografie staat exact hetzelfde beschreven en afgebeeld. Ik zou hier niet zelf aan gaan klooien, want voor je het weet beschadig je iets. Laat het alsjeblieft over aan een ervaren fotovakman. Ik denk dat het niet veel voorstelt. Ik moet de camera binnenkort ook eens laten schoonmaken, want er wordt dan wel gezegd dat de behuizingen volledig dicht zijn, maar ik weet het zo net nog niet. Fijnstof in een malende korenmolen kruipt overal in! Je hoeft de foto's absoluut niet weg te gooien, want met een fotobewerkingsprogramma als Photoshop kun je de spots eenvoudig verwijderen als je het een beetje met beleid doet.
Groeten, Rob.