Beste bezoekers van de Eenhoorn.

Ik zit met een klein maar storend probleem.

Paltrokmolen De Eenhoorn staat aan het jaagpad langs het Zuider Buiten Spaarne. Daar staat ie alweer 333 jaar dus dat is het probleem niet.

Er komen alleen steeds vaker bezoekers naar de Eenhoorn die puur een adres volgen en daardoor in de achtertuin van mijn buren stranden.

Mijn overbuurman aan de Zuid-Schalkwijkerweg is de grondbezitter van het terrein rond de molen en heeft het aangrenzende deel ook in bezit of verkocht. Naast de molen zijn twee geschakelde woningen neergezet met de uitstraling van de voormalige droogloods die hier ooit stonden. Ook aan de Zuid-Schalkwijkerweg zijn twee nieuwe woningen gebouwd. Al deze nieuwe percelen zijn kadastraal omgedoopt in Zuid-Schalkwijkerweg 6a t/m 6f waarbij 6f het perceel is waar de Eenhoorn op staat.

Nu is dat 6f ook bekend bij de molendatabase, de Hollandsche molen en bij de VVV van Haarlem.

Iedereen die niet weet hoe ze de molen moeten benaderen zoeken dus bij nummer 6 en lopen door.

Ik heb de bovengenoemde instanties op de hoogte gesteld en verzocht in een wijziging naar : aan het jaagpad aan de Zuid-Schalkwijkerweg. Zonder nummervermelding.

Nu kan het zijn dat er nog meer verwijzingen zijn naar de Eenhoorn onder vermelding van dat adres met 6f.

Als jullie nog een link weten of hebben, doe mij dan een plezier en laat het even wijzigen of geef het even door aan mij.

Er staat sinds kort een bordje aan het begin van het jaagpad met de Eenhoorn erop.

Nog even voor de bezoekers die hun Tom-Tom gebruiken; vul niet - Zuid-Schalkwijkerweg - in want die stuurt je naar de verkeerde kant van de Schouwbroekerbrug. Volg de - Belgiëlaan - , die helemaal uitrijden tot het Spaarne en dan linksaf. 600 meter verder staat dat nieuwe bordje aan het jaagpad.

Tot zaags,

Jos.