Dotkomweekend.

• Aad Schouten

Ja beste mensen het was voor ons een genoegen om dit weekend voor jullie te organiseren.

het is nog een heel gedoe tevoren ,en niet te vergeten er na,want alles moet ook weer opgeruimd worden.

maar ook dit is op een paar zaken na geregeld.

veder was het een gezellige boel zogaande,alleen het slapen schoot er een beetje bij in ,maar goed dat hebben we inmiddels wel weer ingehaald.

bij deze wil ik een ieder hartelijk bedanken die haar of zijn molen open stelde de machinisten van de watergemalen,frans vd berg met zijn verhaal over het water in ons natte landje,en de simav die geheel belangeloos hun beamer terbeschiking stelde,maar niet in het minst de eigenaars van de molenromp de fam rietdijk die heel enthousiast direkt hun medewerking verleende.

veder heb ik genoten van de onderlinge contacten,wat zijn we een fraai volkje zo met elkaar.

wat betreft de opmerking van bart het volgende, ten eerste vindt ik deze plaats niet zo geschikt om zo een discussie te ontloken over zulken zaken.

in mijn optiek kun je dat in jou geval beter doen als je zo iemand eens tegen het lijf loopt op een vergadering of zo.of nog beter maak er een agenda punt van .

het zijn zonder meer harde werkers wat betreft het in standhouden van de molens.

er is een intern onderzoek gaande naar het functioneren van deze organisatie, op verschilende vlakken, dus ik verwacht vandaag of morgen iemand die ook de molenaars afgaat om te vragen hoe hun verhouding is met betreking tot de molenstiching, en hun functioneren.

want zoals je begrijpt is anders zo n onderzoek natuurlijk niet compleet.

het getuigd mijnerzijds wel van moed om de organisatie zo eens tegen het licht te laten houden.

nu is er nog de kardinale vraag wie gaat het volgende dotkom dag of wekend organiseren..

vr gr Aad

• Arie Hoek.

Beste molenvrienden( en vriendinnen),

Wat kan ik nog toevoegen, jullie lofuitingen hebben mij verlegen gemaakt.

Zelf heb ik het als een perfect weekend ervaren, met name dat de jeugd zo nadrukkelijk aanwezig was heeft mij deugd gedaan.

Ik hoop dat we jullie wat mee hebben gegeven op het gebied van waterbeheersing, zowel op “den ouderwetsche manier” als wel de huidige techniek.

Een klein min-puntje was er wel, ik miste de molenvriendinnen..

Voor mij was met name de opening van het JU-Smit gemaal een hoogtepunt, ik ben het Waterschap Rivierenland bijzonder erkentelijk en de machinist Anton Dubbeldam.(normaal gesproken kom je hier echt niet in)

Ook Evert, Theo, Bram en Rianne,Ilse, de jongens van gemaal Sliedrecht, en Arie van Wijk van gemaal Langerak heel veel dank voor jullie inzet!

Petra en Arianne voor hun bak en braadkunsten, bedankt.

Het weer, eten, de locatie, ik denk er met genoegen aan terug.

Rest mij als laatste mijn vrouw te bedanken, want wat is een molenaar zonder ruggesteun..

Arie.

• Ed Top

“ Maar het is niet allemaal goud wat er blinkt hoorden we van diverse molenaars. Toch een kritische noot: de verhoudingen tussen molenaars en moleneigenaar Simav is zachts gezegd ”feodaal“ te noemen. Dat zou niet meer mogen in deze tijd dat alle partijen zich behoorlijk inzetten en er onder de molenaars veel kennis is”.

Ik gebruik nooit het prikbord, maar kom nu toch in het geweer.

Ik ben huurder van en vrijwillig molenaar op de (SIMAV)molen in Leerdam.

Ik ervaar de SIMAV als een Top-club: wat een inzet van alle vrijwilligers die niet schromen heel, heel veel vrije tijd aan de molens te offeren; daarbij doel ik o.a. op Het Bestuur, de Technische Commissie en allen die zich bijvoorbeeld maandenlang ingezet hebben om het nieuwe kantoor van de SIMAV te realiseren.

Verder:

- Altijd kan ik iedereen binnen SIMAV benaderen.

- Altijd vind ik gehoor.

- Indien mogelijk en haalbaar binnen de plannen -een semi-professionele club moet zich ook houden aan vastgelegde budgetten- staat men altijd voor o.a. de molen Ter Leede klaar.

- Nee, ik kan mij dus op geen enkele wijze vinden in het in de eerste regel gestelde.

- Ben erg benieuwd wie die “diverse molenaars” dan zijn, maar vooral wat hun grieven zouden zijn.

- De vraag rijst of er alleen geklaagd wordt, of dat ook daadwerkelijk actie is ondernomen door die klagers, dat is nl. meestal niet het geval.

Het ware beter geweest de mening van alle SIMAV molenaars te hebben alvorens tot een dergelijke uitspraak te komen.

Groet,

Ed Top