Kilder

• Arie Hoek

Enige jaren geleden zijn we vakantie geweest in de Achterhoek,nu stond er Kilder molen Rembrand behoorlijk te verpieteren.

Heeft iemand enig idee, of er voor deze molen enig perspektief in het verschiet ligt?, of is het nog steeds angstvallig stil rond deze molen?

Arie.

• Justin van den Heuvel

Hoi Arie,

Rond pasen ben ik nog daar in de buurt geweest. De molen staat inderdaad flink te verpieteren :(

Hij staat zonder gevlucht, en vanaf de weg naar Winterswijk kon je al goed zien hoe slecht hij

er aan toe was. Hoe de situatie binnen is weet ik niet. Naast de molen (veel te dicht bij)

staan silo's net zo hoog als de molen zelf. Erg spijtig dat het met deze molen zo ver heeft kunnen

komen. Of er perspectief in het verschiet licht? Geen idee. Ik hoop het wel! B)-

Groeten,

Justin vd Heuvel

• Nel Scholten

De molen in Kilder staat er inderdaad niet best bij.

Op 31 mei 2004 hield de eigenaar Open Dag vanwege het 150-jarig bestaan van de molen.

Ik ben toen tot boven in de molen geweest en vond het binnenwerk er prima uitzien.

De eigenaar vindt het echter onzin om de molen een nieuw wiekenkruis en een staartwerk te geven, omdat de molen vanwege de silo's toch niet kan draaien. Hij heeft de silo's nodig voor zijn beroep, dus afbreken is niet mogelijk.

• Justin van den Heuvel

Nel Scholten Schreef:

——————————————————-

> De eigenaar vindt het echter onzin om de molen een

> nieuw wiekenkruis en een staartwerk te geven,

> omdat de molen vanwege de silo's toch niet kan

> draaien. Hij heeft de silo's nodig voor zijn

> beroep, dus afbreken is niet mogelijk.

Prima dat die beste man de silo's nodig heeft, maar als je kijkt op

de verdwenen molendatabase, dan lijkt het of die silo's geen probleem zijn ……

JH

• Andre Koopal

Moeten molens altijd draaien …

Groetjes,

Andre

• Ruud v.d.Aakster

In dit geval niet denk ik.

Het zegt al genoeg dat hij de molen opengooit met een jubileum.

Zolang de molen waterdicht blijft en gehouden wordt blijft zijn toekomst open.

En er zijn genoeg voorbeelden van molens die de silo's overleven.X(