Hoi
Afgelopen zaterdag het zeil opgehangen, methode van het lesboek gevolgd. Bleek toen ik boven was met het zeil dat je dat zeil natuurlijk niet *helemaal* op moest rollen… Dus boven heeft mijn medeleerling (die zo slim was een haak mee te nemen naar boven) even het zeil vastgehouden en heb ik het weer enigszins uitgerold en weer vastgemaakt. Toen weer naar boven, een knoop in het rechterbovenhoektouw, links de zeilketting vastgezet, et voila, het zeil hangt weer!
Het nieuwe litsentouw zit er schitterend in, al zeg ik het zelf.
Begonnen op ZW, later gekruid naar WNW, beide hoeken staan vol veel te grote bomen, dus er was belachelijk weinig wind over voor de zeilen. Toch af en toe nog 30 enden gehaald (4 vollen).
De fluitgaten als ontluchtingsluiken tegen de hitte gebruikt
;-)
Plus we kregen nog bezoek van een vrouw die echt heel erg verrast was, had ik het idee, met hoe leuk en interessant ze het vond. Vanwege wegwerkzaamheden was ze van de gebruikelijke route afgeweken, en zodoende bij de molen uitgekomen.
Groet van Vluchtje, die nog steeds zit te bedenken hoe ze haar leermeester zo gek kan krijgen te gaan malen (graan dan, he?)
;-)
(en ja, Bart, ik weet het… en ik kom *echt* een keertje langs!)