Beste lezers,
Wie kan verder helpen?
Al een aantal jaren ben ik in mijn vrije tijd bezig met een historisch onderzoek naar de Slochter molens. Gelukkig is al veel informatie verzameld, maar altijd blijf je op zoek naar net dat ene plaatje, of anekdote enz. dat je nog mist. Natuurlijk is dat er wel, maar weet jij het nog niet…
Het is de bedoeling een prachtig boek te maken uit alle gegevens. Dan wil je voorkomen dat bronnen zijn overgeslagen. Wie van jullie heeft informatie over Slochter molens en wil dit met mij delen, zodat het gebruikt kan worden in de eindresultaten? Ik zoek foto´s, berichten, anekdotes, oude molenaars of familie van de oude molenaars. Bij voorkeur ook foto´s van de molenaars. Uiteraard heb ik mijn eigen archief en heb ook een goed contact met het Groninger Molenarchief, waterschap, kranten. Maar je weet het maar nooit. Ook geruchten en linken als aanleiding om verder te speuren zijn welkom.
Met nieuwe gegevens wordt zorgvuldig omgegaan, en bij gebruik er van vindt bronvermelding plaats. Ik ben nieuwsgierig wat er los komt als ´gansch het (molen)raderwerk in beweging komt´.
Graag jullie reactie en alvast hartelijk dank!
Lammert Groenewold
molen Groote Polder te Slochteren