Dagje Weesp

• Ruben 4-Gever

Gisterenochtend werd ik al vroeg wakker op de boot door het gekwetter van eenden en meerkoetjes.

Na het opruimen van m'n bed en een ontbijt richting De Vriendschap gegaan, aldaar ik Wouter ontmoette. Eens binnen hebben we samen koffie gedronken en een praatje gemaakt over “onze molens”.Daarna heeft Wouter mij de hele molen laten zien.

Op stellingniveau aangekomen mocht ik de molen inspannen, allemaal wel leuk opzich, maar met zo weinig wind gebeurd er ook niet veel…(td):?

Maargoed., De molen draaide rustig zijn rondjes:) Wouter leerde mij o.a. een leuke vouwtruc voor de meelzak(jes), als het goed gevouwen zat, zou je de zak zonder plakbandje of wat dan ook op zn kop kunnen houden, en dat lukte:) … na een paar pogingen8-)

Ook moet/wil ik zeggen dat De Vriendschap een molen is waarvoor ik De Hoop (Maasdam) zou willen inruilen:D:)

Groeten uit de HW,

Rubenn…

• Rob Pols

Ook moet/wil ik zeggen dat De Vriendschap een molen is waarvoor ik De Hoop (Maasdam) zou willen inruilen.

Tsja, nu ben je eens op een ECHTE achtkante korenmolen geweest. :D

Meneertje Pols heeft vandaag een bescheiden tochtje gedaan dat voerde langs Maasland, met vreemde Zeeuwsche praktijken op de plaatselijke overhek staande korenmolen, De Lier met een onvoorstelbaar scheef staande kerktoren, Wateringen (met draaiende Windlust) en tot slot een visite bij De Wilde Westlander, die samen met De Leerling van de Wilde Westlander de kleine molens aan het ‘opridderen’ was met een ‘brokkie verf’, om in het jargon van de directeur van de molenspeeltuin te blijven. De Groeneveldse deed het lekker met vier halve zeilen en het schoepenrad in zijn werk! Eén en ander is vastgelegd op de gevoelige plaat ten behoeve van de website van Luc. Verder draaiden Aeolus in Vlaardingen (vier duikers) en De Hoop in Maassluis (LIDL).

Gegroet, Rob P.

• Ruben 4-Gever

“Tsja, nu ben je eens op een ECHTE achtkante korenmolen geweest:D ”

Zegges eh meneertje Pols, ben je ooit wel es IN De Hoop geweest?

En nog liever op een moment dat alles int werk staat??

Ruben 1,2,3,4gever

• L.v.d.W.W.

Zeeuwse praktijken? Welke Zuid-Hollander doet dat nou weer8-)?

Ja het schilderwerk moet ook bijgehouden worden, maar sommige molentjes zijn dat meer dan waard:)

Tot Pols-ses!

Luc

• Tom Blaak

Foei Ruben, je eigen molen willen inruilen voor een andere, ik zou er niet aan moeten denken!! Ik vind mijn molentje echt niet moedersmooiste en loop er ook wel eens op te schelden, maar toch hou ik zielsveel van hem ( oke in dit geval maak ik er haar van, voor het geval dat er andere dingen gedacht worden) weet je je raakt er mee vergroeid, je kent de nukken, het geluid als hij weer eens flink opneemt, zingende stenen, het is je molentje en je bent er trots op hoe dan ook! Nee ik zou mn Kersenboom niet kwijt willen, voor geen goud! :)

• Meelmuisje

Mooie molen hé:)! Als je de zakkentruc kent heb je neem ik aan toch wel eventjes de winkel voor mij aangevuld he:D

Groetjes, Thomas die a.s zaterdag eindelijk weer eens naar Bertha kan na 2 weken vakantie op Texel!