Geesina Groenekan

• Bart Hoofs

Weet er iemand wat de status is van het herstel van de Geesina in Groenekan (U.)?

Al lang wordt er gesproken over herstel van de molen. De restauratieplannen zijn indertijd door de slechte financiele situatie van toenmalige eigenaar gestopt.

Naar mijn beste weten is de molen niet in de prijzen gevallen bij de RRWR-beschikkingen?

Verder is er ook nieuws omtrent het herstel van de Kraaij in Westbroek?

Laat ik maar niet vragen hoe het staat met de afronding van de wipmolen in Tienhoven.

Hij doet zijn naam wel eer aan… (Trouwe Wagter).

• g.j.pouw

bart als je nu eens bij de eigenaar of de beheerder deze vrag steld zoudat niet meer zin vol zijn

• Willem van Breenen

Ik ben het afgelopen weekend (eindelijk) weer eens in Utrecht geweest. Fijn weer met m'n ‘oude’ molen gedraaid, vrienden opgezocht. En even een korte ronde. Een van de molens is de nieuwe Maallust in Amerongen, waarvan de romp in de steigers staat. Het ziet er prachtig uit, al staat de molen wel dicht op de nieuwbouw erachter. Ik vind het geweldig dat er na jaren weer zoveel geld beschikbaar was voor de molens in Utrecht.

• Bart Hoofs

Het binnenwerk ligt nog in Brabant en wel in de werkplaats van de Gebr. Straver in Almkerk. Zij maakten dit binnenwerk in opdracht van molenbouw De Jongh uit Veldhoven.

Ik begreep dat er ook al een gegadigde is om met Amerongen te draaien.

• Bart Hoofs

Gerrit,

Mag ik dan weten wie de beheerder is of de contactpersoon bij de eigenaar?

Ik denk dat er overigens wel meer mensen benieuwd zijn hoe het met de molen ervoor staat.

Dank je wel!

• Willem van Breenen

Sterker nog: er is er al eentje geslaagd, en een tweede wil voor het voorjaarsexamen opgaan.