De Haan in Brouwershaven te huur.

• Bart Hoofs

Nadat de eigenaar de molen jarenlang zelf had bewoond is de woonmolen “De Haan” in het Zeeuwse Brouwershaven nu te huur als vakantiewoning. De zeilende molenaars kunnen er ook hun boot afmeren :-)

Schijnbaar draait de molen wel eens. De molen is in onderhoud bij molenmakerij Herrewijnen uit Spijkenisse.

Zie ook: http://www.zeelandmolen.nl/

• Tom Blaak

Volgens mij heeft deze molen al enkele jaren niet gedraaid. Dat de molen verhuurd gaat worden is een goede zaak voor de eigenaar denk ik ( dus ook voor de portomonnee en daarmee het onderhoud van de molen) maar het wordt er op deze manier niet makkelijker op om de molen te laten draaien, Tenzij de molen gehuurd gaat worden door molenaars, maar niet iedere huurder zit op een draaiende molen te wachten helaas…..

Groet,

Tom

• Martin E. van Doornik

In maart 1993 heb ik in deze molen overnacht. Er zaten toen nog houten luiken voor de ramen. Eergisteren belde mijn zus ons op, die met haar man door Nederland aan het zeilen is (dus met “staande mast”) en nu in Brouweshaven bij de molen zijn aangemeerd. “Martin ken je die molen nog?” was haar vraag.