Ik zoek een molen

• Sabrina

Goedeavond.

Ik ben een hele poos geleden bij een Molen geweest, of in Gelderland of in Overijssel, waar je pannenkoeken kunt eten.

Het is niet Pannenkoeken restaurant Bels.

Ik weet nog dat de molen op een hoek van de straat staat, en dat het interieur van hout is. Ik heb toen op het bovengedeelte aan een tafel gezeten.

Iemand enig idee?

Groet Sabrina

• Stefan Teeling

Zou dat soms toevallig in Kesteren (GLD) geweest kunnen zijn? Deze molen heet de Zwaluw, of deze molen op de hoek van een straat staat weet ik niet.

Zie ook: http://www.molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=1235

Mvg. Stefan Teeling

• A.Lagerweij

Mijn vader heeft in 1937 t/m 1939 diverse fietstochten gemaakt door nederland.

Hij heeft hierbij foto's gemaakt.

Ik heb die foto's gescand en af laten drukken.

Van de afbeeldingen heb ik via internet de lokaties opgezocht. Er bleek nog 95% van te bestaan.

Ik heb die lokaties bezocht en de lokatie zelf gefotografeerd.

Bij die foto's zaten vier molens, twee heb ik gelokaliseerd, een was in 1940 door de bliksem getroffen en verbrand.

Dit was de Heimolen (standermolen) in Hezze Leende (leenderstrijp/strijperpad) Hij word momenteel op 2/3 van de ware grote hergebouwd.

De ander was de Korenmolen de Vriendschp Heulenslag 3 te Bleskensgraaf. Hiervan heb ik uitgebreid fotos genomen.

Blijven er nog twee over. Twee wipmolens. Ik wil graag een adres waar ik deze twee (digitale) afbeeldingen heen kan zenden en dan graag vernemen om welke molens het gaat en waar hun lokatie is.

• Peter van Kuik

Als het een door water aangedreven molen was misschien de Molen van Berenschot in Woold/Winterwijk? Of Borculo?

• Robert Van't Geloof

beste heer lagerweij wilt u de fotos van de vriendschap eens door mailen?

ik ben namelijk molernaar daar en erg geintrsesseerd in grt robert

• Jerry N. J. Vondeling

Heer Lagerweij,

U kunt de onbekende molenfoto's natuurlijk via een site als photobucket of picasa op het prikbord plaatsen,

wellicht zijn hier dan lezers van het prikbord die de molens herkennen.

P.s. zijn de foto's van de verdwenen molens niet iets voor de database van verdwenen molens ?

Groeten,

Jerry Vondeling

• Sabrina

Dag Stefan

Nee, dat is hem niet.

Ik heb daar ook al zitten kijken, maar het is heel moeilijk terug te vinden.

Meer details heb ik ook niet, maar het is ook heel moeilijk terug te vinden in welke molens je pannenkoeken kunt eten.

maar bedankt, ik zal verder zoeken.

Groet Sabrina

• Sabrina

Dag Peter.

Nee het was een windmolen.

Het is heel vervelend als je de plaats niet meer weet, weet alleen hoe het er binnen uitzag en dat hij bijna op de hoek van de straat stond, maar ik zal verder zoeken.

Bedankt.

Groet,

Sabrina

• vluchtje

Kan het deze zijn?

groet, Vluchtje

Molen de Zwaluw

Batterijenweg 19

4041 DA Kesteren

Tel: 0488-488833

Fax: 0488-488839

Email: info@molendezwaluw.nl