Hoi,
Ik plaats dit berichtje voor mijn vader, die z'n derde model molen heeft gebouwd. Het gaat om een Wipmolen op schaal 1:10 en een vlucht van 270 cm. De hele mechaniek en het scheprad zijn ook authentiek en de molen kan daadwerkelijk water wegscheppen. Hij is zelfs gebruikt voor een les bij de molenaarsopleiding!
Ik ben zelf filmstudent en heb een Hommage aan de Wipmolen gemaakt, waarbij we de molen opgesteld hebben in de Naardermeerpolder bij ochtendgloren. Je kan hem hier bekijken: MUZIEKTELEVISIE - Een Hommage aan de Wipmolen (HD) . Op dezelfde pagina staan ook heel veel foto's van de bouwfase van de molen.
Ziehier een fotocollectie van een andere molen die mijn vader heeft gebouwd: Model Stellingmolen in de Sneeuw
De molen moet verkocht worden, zodat er weer plaats in de tuin is voor molen nummer 4. Je kan m'n vader rechtstreeks een bericht sturen op l.sterkenburg@chello.nl (let wel, hij is nog een paar dagen op vakantie). Mocht je direct iets willen weten, kun je mij ook een email sturen op muziektelevisie@gmail.com (zie website)
Groeten!
Jonathan
Als de video niet goed afspeelt, laat de grijze balk helemaal laden of zet HD uit! :