Zeer gedetailleerd WIPMOLEN naar authentiek model en volledig werkend

• Jonathan Sterkenburg

Hoi,

Ik plaats dit berichtje voor mijn vader, die z'n derde model molen heeft gebouwd. Het gaat om een Wipmolen op schaal 1:10 en een vlucht van 270 cm. De hele mechaniek en het scheprad zijn ook authentiek en de molen kan daadwerkelijk water wegscheppen. Hij is zelfs gebruikt voor een les bij de molenaarsopleiding!

Ik ben zelf filmstudent en heb een Hommage aan de Wipmolen gemaakt, waarbij we de molen opgesteld hebben in de Naardermeerpolder bij ochtendgloren. Je kan hem hier bekijken: MUZIEKTELEVISIE - Een Hommage aan de Wipmolen (HD) . Op dezelfde pagina staan ook heel veel foto's van de bouwfase van de molen.

Ziehier een fotocollectie van een andere molen die mijn vader heeft gebouwd: Model Stellingmolen in de Sneeuw

De molen moet verkocht worden, zodat er weer plaats in de tuin is voor molen nummer 4. Je kan m'n vader rechtstreeks een bericht sturen op l.sterkenburg@chello.nl (let wel, hij is nog een paar dagen op vakantie). Mocht je direct iets willen weten, kun je mij ook een email sturen op muziektelevisie@gmail.com (zie website)

Groeten!

Jonathan

Als de video niet goed afspeelt, laat de grijze balk helemaal laden of zet HD uit! :

• Molenaarsgezel

Wat ontzettend mooi!

Dank je wel voor het posten! Dit is werkelijk waar een kunststukje.. Mooie toning ook in de video.. !

Wat een trouwens kleine scherptediepte in de video.. Heb je alles met de Nikkor 50 mm geschoten? Mooi effect zeg, wel wat lichtafval naar de randen toe.. is dat expres?

Groetjes,

Christian

• Jonathan Sterkenburg

Hoi Christian, dankjewel voor het comliment! Antwoorden op je vragen: ik heb inderdaad alles met de Nikon 50 mm f1.8 geschoten, ik houd enorm van een kleine sherpte diepte. Ik heb nu ook een Nikkor 28-105 mm die er bijna permanent op zit. De lichtafval / vignetting is inderdaad expres, lees de comments hier er maar op na als je precies wilt weten wat ik heb gedaan:

Groeten,

Jonathan

• Jonathan Sterkenburg

M'n vader is nu weer thuis trouwens, je kunt hem bellen op 0356230300. Je kunt de molen ook vrijblijvend bezichtigen als je dat wil. Hij woont in Hilversum.

• weddermarkemulder

Wat een prachtig filmpje, erg mooi gemaakt net als het model! Wat een detail, hier is je vader vast lang mee bezig!