“Het molenaarsambacht is bij deze definitief begraven.”
Is dat op sommige plaatsen niet al lang zo??
Toch nog 1 kritischer geluid… (Balken en splinters en wie gooit de eerste steen…)
Wellicht heeft de molenaar nog snel de vang erop weten te gooien, zijn autosleutels gepakt, de deur achter zich dichtgetrokken, en toen is hij linea recta naar het ziekenhuis is gesjeesd met degene die was geraakt door het windbord (dat ontbreekt).
In de tussentijd draaide de wind en de vang hield dat niet.
Hallo Rob,
Dit kan natuurlijk ook gewoon door een of andere ‘toerist’ op youtube gezet zijn. Niet alleen molengekken zetten filmpjes van draaiende molens op internet
Maar als molenaar moet je je toch de ogen uit je kop schamen als je je molen zo op internet vindt. Als ie nou ff wat teruguitloopt en de molenaar ingrijpt, maar da`s hier duidelijk niet het geval….
groeten Mario
Het is te hopen dat de molenaar, na zoveel ongezouten kritiek, gemotiveerd blijft…
Niet echt opbouwend op deze manier.
Verder hoop ik dat afgelopen vrijdag niemand heeft staan filmen aan de Schelluinse vliet te Gorcum…..
Het verschil tussen zeewind en zeevlam kun je terugvinden op site van Kees F.
Groeten Bram
De site van Kees F. (wie is Kees F?) geeft mij een hoog “schenk mij nog maar eens in-gevoel”. Je denkt toch niet dat ik alle wolkenpatronen uit mijn hoofd ga leren?
Het schijnt dat wijlen Dirk van Harten, destijds ondermolenaar te Aarlanderveen, ieder jaar tenminste één keer verrast werd door een ontwikkeling in het weer die hij, op grond van zijn ervaring en intuïtie, niet had verwacht. Ofwel: als een echte kenner het niet altijd goed heeft: wie dan wel?
Daarmee praat ik geen moment het “zeevlam-filmpje” goed dat door ons allen inmiddels uitvoerig is bekeken. Dat is inderdaad om door de grond te gaan.
Groet,
Leo
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?