zeevlam

• Henk

Heeft een van de kritiekgevers eigenlijk de moeite genomen de molenaar zelf eens te vragen wat er aan de hand was.

De opmerking over het windbord is helemaal van de gekke,als men niet weet waarom dit is.

• Tim Dreessen

Mee eens Henk. Met zn allen lekker afgeven op deze molenaar is makkelijk maar ook eenzijdig op deze manier.

• weddermarkemulder

Hallo Henk,

Je hebt wat dat betreft eigenlijk wel gelijk, en dat windbord heeft vast een oorzaak dat die eruit gelaten is. Zelf heb ik een tijdje ook zo gedraaid om de wanwichtigheid in het gevlucht te compenseren (vermoedelijk zal hier ook zoiets aan de hand zijn) Windborden eruit of niet, daar zal ik me niet druk om maken. Wat de oorzaak ook is, ik vind het een slechte zaak dat een molen onbemand (ook nog achteruit) staat te draaien. Je hebt wel de verantwoording aan de gemeenschap af te dragen over een object van meer dan een miljoen euro.

Maar goed, laten we hopen dat er een goede reden is zelfs het beste paard struikelt tenslotte wel eens en daar hoef je een persoon niet meteen mee te veroordelen, laat deze discussie (ook voor mijzelf) een goede reminder zijn dat we met molens werken en dat we opgeleid zijn om daar de volle verantwoordlijkheid voor te dragen…

• Ruud Bax

kijk eerst in je eigen rugtas voordat je in die van een andere gaat kijken, Ik heb het gevoel dat ieder een een perfecte molenaar is, maar mij is geleerd dat iemand die niet in staat is fouten te maken tot niets in staat is. Het is niet netjes maar het kan gebeuren.

• Andreas de Vos

Ik wil hier toch even een kleine kanttekening bij plaatsen. In principe zeg je niks verkeerd, maar ook als je even in de kap bent of gewoon in je woonkamer, of op de poepdoos, kan een bezoeker zo dom zijn om over de afzetting te stappen en ook dan ben je te laat. Je bent wel verantwoordelijk voor de veiligheid van bezoekers, maar dat beperkt zich toch grotendeels tot het afzetten van het gevlucht, of andere veiligheidsmaatregelen die je kunt treffen. Je kunt niet als molenaar naast je molen blijven staan om bezoekers of spelende kinderen in de gaten te houden.

Groetsels,

Andreas de Vos

• weddermarkemulder

Hallo Andreas,

Je hebt volkomen gelijk, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik…

Vriendelijke groet

Marijn

• Stefan Teeling

En dan ook al je naast de molen blijft staan, is het maar net de vraag of je een bezoeker uit gevaarlijke gebieden op de molen kan houden. Ik heb het eens meegemaakt dat een bezoeker na drie maal waarschuwen nog steeds vast besloten was om over de afzetting te stappen om een foto van het draaiende wiekenkruis te maken. En dit was nog niet eens een klein kind:D!

Gr. Stefan Teeling

• Meelmuisje

Ruud je neemt de woorden uit me mond… ik ben het helemaal met je eens!

Groetjes, Thomas

• Henk

Je slaat de spijker op zijn kop.

Wanwichtigheid is de reden van dat windbord.

Mensen voortaan hand eerst in eigen boezem.

• Rob van Zijll

Hallo Mario,

Ik ben het met je eens,ik zou van schaamte onder de keukentafel gaan zitten.

Maar als het een “molengek”betreft wat wil hij hier dan mee bereiken?

Een collega z'n poten onder z'n stoel vandaan zagen?

Als dit nu tot leering en vermaak moet dienen,tot leering wel maar om iemand zo te kijk te zetten.

We maken allemaal fouten,hoeveel zeilen vliegen er niet om assen waar je nooit wat van hoort?

Dan zou ik me pas schamen,als ik een zeil zou verspillen.

Dat vind ik nog erger als dit geval,maar een ding staat!!!!!!! Blijf in de buurt van je molen.

Groeten van “DE Wilde Westlander”.

Rob van Zijll.