Dat bedoel ik nou.
De degene die zonder zonde is,werpe de eerste steen.
(meestal ben ik zo bijbelvast niet,hoor)
Groeten van “De Wilde Westlander”.
Rob van Zijll.
Beste Henk,
Mensen zullen hier ook best hand in eigen boezem steken, maar als zo`n filmpje op het prikbord verschijnt dan kun je kritisch commentaar verwachten nietwaar? Als we geen commentaar zouden leveren zou ook niet goed zijn want dan zouden we een terugdraaiende molen met bolle zeilen blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vinden.
groeten Mario
Het verwijderen van een windbord lijkt mij niet het middel om wanwichtigheid tegen te gaan.
Als je vaststelt dat, na het verwijderen van een windbord, het gevlucht ineens in balans is, dan is het simpel: weeg het windbord en hang vervolgens dat gewicht aan de andere zijde van die roede.
Als er een keer stevig aan het wiekenkruis is gesleuteld, bijvoorbeeld nadat op diverse enden verschillende aantallen heklatten zijn vervangen, zul je dat mogelijk opnieuw moeten doen.
Succes!
Leo
Hallo allemaal,
Ja, die zeevlam het is echt niet bijzonder
Met een zeewind heb ik vaak mee te maken.
Korenmolen De Vier Winden te Monster waar ik mee draait staat heel dicht aan de kust een kleine 1000 meter er vandaan. Zeewind zie je vaak aankomen veel zeedamp boven zee in de ochtend dan kan je bijna altijd je klokje er op gelijk zette wanneer die wind omgaat. De ene keer gaat dat heel snel en de andere keer zit die wind te scharrelen maar het is mijn ook wel eens gebeurd dat die in 1 keer omklapte van zuidoost naar noordwest met een zeewindje.
Zelf vind ik het niet fijn dat jullie nu allemaal zitten af te geven op deze molenaar.
Laten we dit verhaal maar afsluiten.
Met vriendelijke groet,
De Strandmulder ( die ook een zeewindje erg gewend is)
Garrit Hendriks
Is het verboden een filmpje te maken van een molen en op internet te zetten? Degene die het filmpje gemaakt heeft heeft het niet op molenprikbord geplaatst dus volgens mij heeft de maker niets verkeerds gedaan.
Waarom zou het iemand moeten zijn die die molenaar in kwaad daglicht wil zetten? Er zijn meer mensen die wel weten welke kant een molen op dient te draaien, en dat bolle zeilen niet horen, ik wed dat m`n collega`s dat nog wel weten. Heeft de molenaar dit ook niet een klein beetje aan zichtzelf te danken en is het misschien handig dat hij ook zijn kant van de zaak laat horen?
groeten Mario
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?