Beste Rob ,
Ik mag aannemen dat je het boek van haver tot gort in je bezit hebt.
Op pagina 19 tref je de begane grond aan en op pagina 18 de groepvloer.
De werkelijke vierkantmaat loopt hier van 740 cm naar 674 cm. Het hoogte verschil is 517 cm (opgave stellinghoogte in de database)
Je zal eerst de boel moeten verschalen en je moet rekening houden met de maten van het achtkant boven stellinghoogte van je model
Als je een betonnen onderbouw wilt bouwen raad ik je aan om een degelijke mal te maken van één veld met één steunbeer.
Je hebt waarschijnlijk 2 platen betonplex nodig voor je mal. Die kun je daarna 8 keer gebruiken.Voor het aanbrengen van de ramen en deuren kun je piepschuim gebruiken. De openingen maak je op maat en leg je in de mal van het betreffende veld. Een wapening van gaas is aan te raden.
Het geheel wordt uiteindelijk wel zo zwaar dat van transport geen sprake meer zal zijn. Of je bouwt alles op een Stelconplaat als je over een stevige heftruck beschikt.
Een veel lichtere variant? Bouw alles van dikke platen piepschuim tot een geheel en breng er daarna enkele lagen glasvezel of glasmat tegenaan met epoxyhars. Op deze wijze kun je ook zelf een surfplank maken. Als je een goede hechting hebt zou je de romp kunnen pleisteren met gips en kunnen schilderen. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar epoxy is ook weer niet de goedkoopste manier.
Nog een tip; gebruik de gipsblokken waarmee je tussenwandjes van kunt maken. Deze zijn met een speciale zaag te verwerken en met speciale blokkenlijm aanelkaar te plakken. Met een rasp kom je ook verder voor de details. Daarna een goede hechtprimer en ook weer met een pleisterlaag afwerken. Met watervaste muurverf bereik je een prima eindresultaat.
Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb.
Succes met bouwen.
Groetjes, Jos.