Molenfoto's van de molen van Schoonoord

• Vincent Mepschen

Hallo,

Ik ben op zoek naar foto's/ansichtkaarten van de (onttakelde) molen van Schoonoord. Natuurlijk heb ik er al een heel aantal en kijk regelmatig op qoop.nl, maar er is vast nog wel iemand die een foto zelf gemaakt heeft in die tijd, of nog een onbekende ansichtkaart heeft, als iemand nog iets bijzonders heeft (gevonden), zou die dan een mailtje willen sturen? vincent_molens@hotmail.com

Groeten Vincent

• weddermarkemulder

Hallo Vincent,

Ik zal eens in mijn oude foto's duiken, toen ik een jaar of 12 was heb ik volgens mij eens een foto gemaakt. De mensen die in de stomp wonen zijn trouwens erg vriendelijk, toen ik nog op de Jan Pol draaide zijn ze wel eens langs geweest.

Vriendelijke groet

Marijn

• Robert Van't Geloof

ik Heb de desbetreffende molen (thans romp)

Tekoop (inmiddels verkocht) gezien op internet http://www.redres.nl/erfgoedmakelaar/erfgoed-aangeboden/255/schoonoord-stellingmolen-te-koop.asp

gr robert

• Vincent Mepschen

Hallo Marijn,

Ik dacht dat, dat wat Robert al zei, de molen te koop stond en er zijn volgens mij nieuwe bewoners gekomen. Ik mocht een volgende keer ook wel even binnen kijken.

Groeten Vincent

• Vincent Mepschen

Hallo,

Laatst ben ik hier weer eens geweest en heb ik nog wat foto's van de kap gemaakt, ze staan op de molendatabase zie: kan de link niet te pakken krijgen, maar het is database nummer 106.

Groeten Vincent

• Leo Middelkoop

Leuk dat men spoorwiel en stelling heeft laten zitten. Of ik die stelling graag als balkon zou gebruiken…. Het staat in ieder geval een stuk beter zo.

Dit is een molen die wat mij betreft nooit in deze staat had mogen verkeren. Deze had gewoon compleet moeten blijven.

Stomme vraag van mij misschien, maar weet iemand waar de bovenas is gebleven?

Groet,

Leo

• Robert Van't Geloof

Leo kijk eens op de verdwenen molendatabase databasenr 106 fotos onderaan

grt robert

• Leo Middelkoop

Tja, dat had ik even niet gezien. Leuk dat men op zich de kap bewaart, maar zijn er ook plannen om iets met deze molen te doen?

Terzijde: kan er iemand ook nog even kijken naar het fabrikaat van deze as? Ik heb domweg geen gegevens!

Groet,

Leo

• Vincent Mepschen

Hallo Leo,

Ik mocht van de bewoners wel even in de kap kijken, maar kon geen naam of nummer ontdekken, zit waarschijnlijk onder de vulstukken.

Groeten Vincent

• weddermarkemulder

Zo te zien zit er een beste scheur in de askop, mocht het ooit tot een restauratie komen dan is die helaas niet meer te gebruiken :(

Toch vind ik het jammer dat deze molen er zo bijstaat, het is een prachtig monument die diep in mijn molenhart gewoon weer een complete molen zou moeten worden.