'Mislukte' molenbezoeken

• vluchtje

Bedankt voor de verschrikkelijk vriendelijke uitnodigingen! Beide molens (Kersenboom en Sprangse) stonden al op mijn wensenlijst: eind maart had ik hier op het prikbord verslag gedaan van mijn capriolen in de heklatten van d'Onvermoeide, en toen had je me al uitgenodigd, Tom! En de dochter van de oude molenaar uit Sprang (Ria. Chiel: jullie kennen elkaar) had me al op de Sprangse standerdmolen gewezen.

Ik ga kijken wanneer ik langs kan komen!

Oja, en ikzelf kleur niet meer zo vaak, maar mijn dochter heeft er nog wel de perfecte leeftijd voor om kleurplaten op de juiste waarde te schatten!

;-)

• Tom Blaak

Dat weet ik vluchtje, dat ik je al eens uitgenodigd heb, maar dacht breng het weer even onder de aandacht haha :) en uiteraard kun je de kleurplaat meenemen voor je dochter!

Tot ziens.

Groetjes,

Tom

• Chiel Treffers

Verrek, wat is de wereld toch klein en ik denk dat Ria jou bedoelde toen ze vorige week mij bij de molen aansprak. Wel leuk eigenlijk!

O ja, kleinigheidje: Ria is de kleindochter van oudmolenaar Jacobus Volkers, toen mijn buurman, een soort opa en mijn grote voorbeeld, samen met zijn knecht, Toon Kruif, die iedere zaterdagmiddag langskwam met het hondje en vanaf de weg al wist te vertellen dat de steen te veel of te weinig kreeg en dat ik hem teveel bijhield of te ver uitlichtte, commentaar waar ik iets mee kon als broekske van een jaar of 16.

• Ruben 4-Gever

Ha Vluchtje,

bij ons ben je ook welkom als je zo'n briefje met je echte naam in de bus doet hoor!

Ruben

• vluchtje

De lijst met molens die ik nog een bezoek wil brengen wordt op deze manier alleen maar langer, haha

Toch wel een beetje jaloers lees ik het verslag van de leerling van de wilde westlander (zoveel molens op 1 dag!): ik ben aangewezen op fiets en OV…

En Ruben, een kennismaking lijkt me in levende lijve leuker dan per briefje!

;-)

• Martin

Hee vluchtje,

jammer dat je deze negatieve ervaringen moest mee maken, tijdens mijn opleiding kregen we alle medewerking van de gastgevende molenaars. Maar ik geloof stellig dat er meer vriendelijke dan chagarijnige molenaars zullen zijn.

bel mij eens op en je krijgt een rondleiding door de zuidwesthoek van Friesland en je smult van de diverse molentypen en de even enthousttaste molenaars.

Martin

molenaar op de cornwerdermolen te Cornwerd