Nog gedraaid / gemalen?

• Meelmuisje

Héhé vandaag eindelijk weer eens een dagje naar de molen geweest na 3 weken werken..

Er stond een mooie bries uit het westen waardoor De Onrust best liep in de lege! Vandaag draaide Stefan Teerling uit Friesland ook een dagje mee omdat ie in de buurt was. Later op de dag nog eventjes 2 halfkes opgezocht waardoor ie lekker doorliep:) Verder was er redelijk wat bezoek op de been waardoor het dus best gezellig was vandaag. Rond half 5 de molen ingehaald en een dikke 3400 omw. mogen bijschrijven. Over een maandje mag het scheprad gelukkig eindelijk weer is in zijn werk.. want dat losse gedraai sinds mei is ook niet alles..

Toch baal ik er stiekum wel van dat ik gister niet op Dikke Bertha was.. Daar is een mooie 1200 kg gemalen met 2 halfjes….:(

Oohja! Het Haantje in Weesp draaide vandaag trouwens ook best met 2 vol

Groetjes, Thomas Griffioen

• Justin van den Heuvel

Zeker! De Vriendschap heeft zaterdag ook gedraaid. Hij liep al stevig door met 4 schuine toen ik aan kwam (tu) . Even het laatste zakje er door gejaagd met twee halve. :D Tijdens de schoonmaak leeg getrokken en na het schoonmaken weer twee halven er voor. Hij heeft de hele dag flink nijdig gelopen en aan het einde van de middag konden we 3200 omwentelingen in het maalboek schrijven :)

vandaag (maandag) weer draaien. Wees welkom!

Justin

• Justin van den Heuvel

Gisteren (maandag) weer gedraaid met De Vriendschap. Ook in streefkerk werd weer gedraait. Dit keer de 8kante, de kleine (bemalen door Robert) en de Liefde.

Even na tienen de molen op de wind gezet en met 4 volle liep het een matig gangetje vanuit ZW.

De blauwe wimpel trok ook wel een beetje aandacht. Zelfs Japanners uit Frankrijk bezochten de molen!

Tijdens het eten kwam de schaduw toch wel erg snel langs het raam :D toch maar gezwicht naar 4 halve. 's Middags nog wat bezoek gehad. Ook Ed Top van de molen in Leerdam kwam gezellig even langs.

Later op de middag iets voorbij het westen gekrooien. Met name in de middag behoorlijk nijdig gelopen.

16.00 uitgespannen. ongeveer 2600 toeren.

Justin