Vandaag weer gedraaiD met De Vriendschap.
Vrij weinig wind 's morgens. De Westmolen in Gorinchem probeerde wat met 4 volle, maar ik kon geen beweging bespeuren. Nooit Volmaakt in Gorinchem staat al wéken stil trouwens en mist een steekbord. Weet iemand hoe dat zit?
Om 09.15 was ik op de molen en een kwartiertje later sukkelde hij wat rond met 4 volle op ZW. Even later kwam Robert.
In de loop van de ochtend werd het iets beter. De Oude Wetering werd ook ingespannen en maalde lekker.
Tegen de middag ontwikkelde zich een bui waarvoor we 1 roe leeg trokken. Toen de bui dichterbij kwam bleek deze langs te trekken, maar bracht wel een hoop wind met zich mee. Daarom ook de andere roe leeggetrokken. Liep nog best aardig.
Ondertussen was ook De Liefde ingespannen. Na de bui met 4 schuine verder gegaan. Iets later rondvol.
Toen gebeurde er iets bijzonders. De Liefde stond plotseling NW. Bij ons begonnen de zeilen te bollen en ook bij ons ging de wind om. Wij er achteraan kruien. Verassenderwijs bleef De Oudewetering op WZW staan en draaide met een zelfde gangetje door!? Zou het zeewind zijn?
Om 16.00 uitgespannen. Onderweg draaiden De Wingerdse, De Kerkmolen en De Tiendwegse.
Al met al een leuk dagje gehad
Groetjes, Justin.
PS: de D in gedraaiD doe ik expres met een hoofdletter omdat ik er door verschillende mensen op gewezen werd dat ik het steeds fout spelde Ik zal er voortaan op letten