Draaien de molens bij La Vuelta?

• Martin E. van Doornik

Aanstaande zondag 30 augustus daveren de wielrenners van de Spaanse La Vuelta door Drenthe (zaterdag is er een proloog op de TT-circuit bij Assen). Draaien de molens die tijdens de 2e etappe op zondag langs het parcours staan? Ik heb op www.vueltadrenthe.com gekeken wanneer de renners langs komen: Hoogeveen 13.48 u, Rolde 15.06 én 16.34 u, Norg 15.38 u, Gieten 16.47, Weerdinge ca. 17.30 u.

Het lijkt me wel leuk om in Norg tussen de toeschouwers te gaan staan, wanneer de beide molens daar draaien en dan filmen!

De NOS zendt de Vuelta uit van 12.05 tot 19.54 uur. Misschien komen de molens dan in beeld.

• Vincent Claessens

Maandag komen ze door Ottersum (noord-Limburg), en dan zal molen de Reus ook draaien. Ik weet niet of ze dat uitzenden

• teake

De Hondsrug in Weerdinge was tijdens de uitzending op tv STILSTAAND.

Gr teake.

• weddermarkemulder

Voor deze molen is helaas geen molenaar, helaas is deze molen voor mij net te ver om zo mee te gaan draaien. De eigenaar is trouwens wel heel vriendelijk en heeft een goed molenhart.

Naar ik begrepen heb is de windpeluw iets verzakt, waardoor het bovenwiel op de bonkelaar is gekomen.

• Peter Pouwels

Molen de Reus in Gennep was vgisteren vol in beeld, tijdens La Vuelta. De molen draaide rond vol met vier vlaggen in top.

Zie http://player.omroep.nl/?aflID=10035926&start=00:00:00

De opname van de draaiende Reus bij ongeveer 38 minuten.

Een mooi stukje promotie voor de molen.

Groet Peter

• Rolf

In de Volkskrant stond vanmorgen een fraaie foto van de doorkomst gistermiddag door Laag Keppel, over de Oude IJsselbrug, met de spinnekop in de zeilen en de watermolen op de achtergrond.

• Lolke Rang

Om helemaal in stijl te blijven (het is immers de ronde van Spanje) had er natuurlijk eigenlijk ook voor een Don Q. gezorgd moeten worden.

• weddermarkemulder

Haha die was wel origineel geweest…. Helaas te laat :(