overlijden Hans de Kroon

• Erik Stoop

Vanmorgen kreeg ik het vreselijke bericht dat Hans de Kroon, molenaar van de Nieuwe Molen in Veenendaal, is overleden. Hans was al een poosje ziek, maar wilde hier niet veel ruchtbaarheid aan geven. Hij probeerde zo veel mogelijk het molenwerk gewoon door te zetten, en tot voor een paar weken is hem dat vrij goed gelukt. Naast zijn molenaarschap, dat voor hem een prachtige invulling van zijn VUT-tijd was, betekende hij ook veel voor allemolens.nl en de Belgische molendatabase en nog veel meer op molengebied.

Met Hans is een gedreven molenaar en een goed mens van ons heen gegaan. Ik wens Hans' vrouw, zoon en verdere familie veel sterkte toe, Erik

• Bart Hoofs

Veel te snel nemen we helaas afscheid van een hard werkende molenvrijwilliger. Niet alleen op zijn molen in Veenendaal waar hij diverse leerlingen opleidde maar ook als beheerder van de database van molens.nl Altijd direct antwoord en een bedankmail. Maar zelf vaak op pad voor deze database. Hij noemde dat dan “op molensafari” gaan. Maar op vele terreinen was hij actief en daarom kreeg hij ook in 2013 de oorkonde voor Vernuft en Volharding. Hans bedankt voor jouw tomeloze inzet voor onze molens! Rust in vrede.

• H.Noot

Hier schrik ik van. Ik hoorde op de jaarvergadering van De Hollandsche Molen al dat Hans getroffen was door een ernstige ziekte, maar dat het zo snel zou gaan had ik en ik denk niemand verwacht.

Gecondoleerd voor zijn vrouw en zoon.

Harmannus Noot.

• Robert Van't Geloof

Wat een vreselijk nieuws!.

Ik heb Hans voor het laatst gezien op de molen in Raamsdonksveer

met Tony !

Ik wens iedereen veel sterkte toe met dit verlies!

Namens Fam van't Geloof

• Dick Bunskoeke

Wat een vreselijk naar bericht.

Tijdens de jaarvergadering van De Hollandsche Molen hoorde ik dat hij ernstig ziek was, wat verklaarde waarom de altijd actief mailende Hans al enige tijd geen informatie meer vroeg voor Allemolens.nl.

Met hem verliezen we een gedreven molenliefhebber, nijvere vrijwilliger en bijzonder aangenaam mens en zo zullen ongetwijfeld velen hem in herinnering houden. Ik sluit mij van harte aan bij de wens van Erik…

• Bart Hoofs

http://www.edestad.nl/plaatsnamen/veenendaal/molenaar_hans_de_kroon_overleden_2959546.html

• Leo Endedijk

Verschillende medewerkers zijn nog bij Hans op bezoek geweest in hetziekenhuis. We wisten hoe ernstig ziek hij was, maar zijn overlijden kwam toch nog zo snel en onverwacht. Een van onze trouwste vrijwilligers en bovendien een heel fijn mens is ons ontvallen; we zijn er stil van. Veel sterkte voor zijn vrouw, zoon, familie en vrienden.

Leo Endedijk

• Peter van Kuik

Ik hoorde pas vorige week dat hij ziek was en had nog niet in de gaten hoe ernstig het zou zijn. Hij was dacht ik nog maar net 60 geworden. Wat een verlies voor zijn naasten maar ook voor de molenwereld. Ik wens alle betrokkenen veel sterkte.

• Justin van den Heuvel

Ik schrok er behoorlijk van toen ik dit hoorde. Nog zo jong, enthousiast, actief…

We verliezen als molenwereld en molenaars een waardevol collega!

Veel kracht en sterkte toegewenst aan de nabestaanden…

• Roest Hans

Familie en molenliefhebbers gecondoleerd met dit verlies voor de molenwereld ,ik kon Hans niet persoonlijk maar kwam zijn naam zeer regelmatig tegen in het molenwereldje.