NOG VIER DAGEN

• Jos van Schooten

en dan is het alweer Nationale Molendag (of -dagen)

Dat betekent alle rommel aan de kant. Erf inrichten en de doe-boekjes op tafel naast de folders, ansichtkaarten, boekjes, molentjes, kleurplaten, knutsels en uiteraard de koffiepot.

Op de Eenhoorn is bijna alles aan kant en moet er alleen nog even wat stamhout op de zaagsledes. De droogloods is lekker opgeruimd en ingericht met bovenstaande snuisterijen.

Op het erf staat een hijsstelling met touw en blok opgesteld en wat trek en duwhout, zodat de jeugd wat te doen heeft. Een beetje knutselen met hout is ook mogelijk.

Bij mooi weer zetten we ook nog even een tentje op voor de gasten, en misschien vinden we nog een paar vrijwilligers voor wat catering en werving.

We proberen er weer het beste van te maken en hebben nog twee weken om de puntjes op de i te zetten.

Ondertussen is Stichting Molens Zuid-Kennemerland weer 5 jaartjes ouder en vieren we binnenkort ons 30 jarig jubileum. Tijd voor een feestje.

WEBSITE SMZK.

Hartelijk welkom op de Eenhoorn,

Jos.

• FrankT.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=774045289280620&set=a.422810837737402.98164.422771131074706&type=1&theater

• Charles Stokman

Wat betreft Nationale Molendag, dat is nu niet meer over twee weken, maar aankomende zaterdag.

Op de DHM-site is een lijst te vinden van deelnemende molens en dan kijk ik natuurlijk naar de molens in mijn omgeving.

Daar staat o.a. dat de driegang van Leidschendam meedoet en in werking zal zijn. Ik vraag me af of dit juist is?

De waterlopen zijn afgedamd en de molens staan droog wegens werkzaamheden aan de waterlopen.

Vandaag nog wezen kijken, maar geen spoor van werkzaamheden.

• Jos van Schooten

Mede prikbordgebruikers

A. Het is hoe dan ook niet slim om met je eigen bericht aan te haken op een ouder bericht.

B. Het is doodeenvoudig om de tekst van het onderwerp te wijzigen zoals je ziet, en daarmee ontsporen de andere berichten.

Dus wees wijs op dit prikbord en start je eigen onderwerp.

En nog een tip: als je binnen een draad overschakelt op een ander onderwerp, start dan ook een nieuwe draad. Dat leest en zoekt makkelijker en op die manier is iets later ook veel eenvoudiger terug te vinden.

Vriendelijke groeten,

Jos.

• Leo Middelkoop

Er wordt in Leidschendam naar alle waarschijnlijkheid door de ondermolen gemalen en door de andere twee molens gedraaid. De schepraderen staan afgekoppeld (kammen uit het onderwiel) en dus wordt het iets wat ik daar nog niet eerder heb meegemaakt. Ik wil er de komende zaterdag in ieder geval een aantal uren draaien.

Groet,

Leo