Zojuist heb ik onderstaande imeelbericht ontvangen. De fractie van de SP in Provinciale Staten van Zuid-Holland vraagt aan alle Zuid-Hollandse molenaars een enquête in te vullen over het afzwakken van de regels oor de windvang van molens in stedelijk gebied. Wat de SP-fractie in de Staten voor elkaar kan krijgen weet ik niet. Wel weet ik dat in het verleden Statenlid Sjoerd Veerman van het CDA regelmatig suksessen wist te boeken. Daarom is het naar mijn overtuiging van het grootste belang de voorgenomen aantasting tegen te houden.
Daarom roep ik alle Zuid-Hollandse molenaars met een molen in stedelijk gebied op de enquête in te vullen.
Barend Zinkweg, molenaar van de Pendrechtse Molen in Barendrecht.
Het imeelbericht luidt als volgt:
"Geachte molenaar,
Binnenkort ontvangt u per post onze enquête over het molenbeleid in Zuid-Holland.
Aanleiding hiervoor is het voornemen van het provinciebestuur om de regels rond de molenbiotoop in stedelijk gebied aan te passen. Daarnaast willen we met deze enquête bredere informatie verzamelen over het provinciaal molenbeleid.
De enquête telt maximaal 10 vragen. Sommige vragen zijn voor alle soorten molens. Andere vragen zijn alleen voor molens in stedelijk gebied en/of maalvaardige poldermolens.
Naast retourneren per post is het ook mogelijk om de enquête digitaal in te vullen. Dit kan via onderstaande link:
https://www.surveymonkey.com/s/G6TWCMF
Wij danken u bij voorbaat hartelijk voor uw medewerking. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u mailen naar: zuidholland@sp.nl
Met vriendelijke groet,
Bart Vermeulen
voorzitter SP-Statenfractie Zuid-Holland en woordvoerder Erfgoed"