inhoud blad "Molens"

• stroodonk@zeelandnet.nl

Ik heb altijd met veel plezier het blad “Molens” van “De Hollandsche Molen” gelezen vanwege de artikelen die erin stonden (zoals het restauratienieuws). Als ik de laatste uitgave doorblader kom ik voornamelijk foto's van personen tegen. Ik lees nauwelijks nog nieuws over molens of een artikel over een bepaalde molen.

Marcel Stroo

• abel

De Hollandse molen heeft ook geld nodig voor onderhoud voor de molens die zij in bezit hebben. Het blaadje geven ze uit om de donateurs een beetje het laatste nieuws te geven.

De rest van het geld gebruiken ze om hun eigen molens te onderhouden wat hard nodig is. Dit blaadje krijg je 4 keer per jaar.

De molenwereld is niet echt een infesteerder in molenonderhoud. Ze richten zich vooral om een goed blaadje in elkaar te zetten. Het resultaat mag er zijn. Ik vind de molenwereld een heel goed blad die ook 11 keer per jaar verschijnt. Elk nieuws over molens wordt er besproken.

• Roest Hans

Als de Hollandse molen geld wil/kan besparen moeten ze net als de Rijnlandse Molenstichting vier keer per jaar een paar pagina's in de molenwereld kopen en dat blad verzenden aan de leden.

Het nieuws uit het blad molens is meestal ingehaald door molenwereld.