Duikertje

• Lolke Rang

Alleen nog dit, heer Visser: u gaat er met werkelijk verbazend gemak van uit dat datgene wat u zelf en uitsluitend op uw eigen (vijzel-)poldermolen waarneemt, universeel geldig is en ‘dus’ ook net zo plaatsvindt op en geldt voor alle andere (vijzel- en scheprad-)poldermolens, en zelfs op en voor alle andere molens überhaupt.

• Oane Visser

Lolke Rang Schreef:

——————————————————-

> (…) gaat er met werkelijk verbazend gemak van uit dat datgene wat u zelf en uitsluitend op uw eigen

> (vijzel-)poldermolen waarneemt, universeel geldig is (…)

>

Niet alleen bij de Hantumer molen waargenomen maar ook bij andere molens.

De Hantumer molen is daarbij een molen die in hoofdzaak gelijk aan zo ongeveer alle andere soortgelijke molens in Nederland is. Met wat aanpassingen aan het kruis, voornamelijk betreffende de schoot en de breedte van de hekkens, kan hij zelfs omgebouwd worden tot pel- of oliemolen, of tot welk ander soort molen.

• Piet Groot

Beste Oane en Lolke,

Beginnen jullie nou weer?

Piet

• Pieter

wilde ik ook net vragen,

het was niet de bedoeling van Harold om nu weer te beginnen te ….

• Harold Postma

Goede Mio's en Molenaars,

Wat mij betreft is er voldoende gezegd, geschreven.gediscusseerd, gedelibereerd en naar voren gebracht.

Nogmaals dank voor alle reacties.

mvg

Harold Postma

• Aad Schouten

Wat mij betreft Prima verwoord Oane

vr gr Aad

• Oane Visser

Een oude Cherokee indiaan geeft zijn kleinzoon onderricht over het leven.

“Binnen in me is een gevecht gaande”, zegt hij tegen de jongen.

Twee wolven "Het is een afschuwelijk gevecht tussen twee wolven. De ene wolf is slecht - hij bestaat uit woede, jaloezie, verdriet, spijt, hebzucht, verwaandheid, zelfmedelijden, schuldgevoelens, wrok, minderwaardigheid, leugens, valse trots, superioriteit en ego.

De andere wolf is goed - hij is vreugde, vrede, liefde, hoop, kalmte, nederigheid, vriendelijkheid, welwillendheid, medegevoel, vrijgevigheid, waarheid, compassie en geloof. Binnen in jou woedt dezelfde strijd - en datzelfde geldt voor ieder mens."

De kleinzoon denkt daar enkele ogenblikken over na en vraagt dan aan zijn grootvader:

“Welke wolf zal het gevecht winnen?”

De oude Cherokees antwoordt: “Degene die je voedt.”