Kees Poppeliers overleden

• robin_van_katwijk@hotmail.com

Molenaars,

Vandaag even voor de middag is onze collega Kees Poppeliers na kort ziektebed overleden.

Hij stond in omgeving bekend als een fanatieke molenaar die korenmolen Werklust in Oene voor stilstand behoedt heeft.

Ook was hij de laatste 2 jaar zeer actief voor stichting molenbezit Heerde en maakte onderdeel uit van de groep molenaars uit Wapenveld.

Helaas is onze Kees niet meer, hij is snel heen gegaan en dat doet ons veel verdriet.

Kees, we zullen jouw trouwe wekelijkse bezoek missen en gaan je zeker niet vergeten.

Ik wil hem namens stichting molenbezit Heerde danken voor bewezen diensten en namens mezelf wil ik hem danken voor het overdragen

van zijn molenkennis en alle mooie gesprekken die we gehad hebben.

Aankomend weekend hebben we onze marathon, hij was graag aanwezig geweest maar dat kan helaas niet meer.

Wel heeft hij ons gezegd dat we door moesten gaan, dat zullen we ook trouw doen. Morgenmiddag 14:00 lichten we de vang en zullen zeker nog aan Kees denken. Want zonder Kees is onze hechte molenaarsgroep niet compleet.

De molens van Oene, Veessen en Wapenveld zullen t/m de begrafenis in de rouwstand staan.

Met molengroet,

Robin van Katwijk

Molenaar molen de Vlijt, te Wapenveld.

• bzinkweg@hotmail.com

Ik bewaar goeie herinneringen aan Kees. Hij heeft een deel van z'n opleiding bij mij gevolgd. Hij was inderdaad vast besloten de molen de zorg te geven die de molen nodig heeft. Hij had een hartgrondige hekel aan toezeggingen die niet nagekomen werden. Ik bewonder in hem dat hij zich zo lang als vrijwilliger inzette. Als vrijwilliger had hij al een hele carrière achter de rug in de brandweer waar hij het bracht tot instructeur. We zullen hem missen.

• Lolke Rang

http://www.mensenlinq.nl/overlijdensberichten/kees-poppeliers-5659594?aid=5659593

http://www.destentor.nl/regio/heerde/molenaar-de-vlijt-overleden-molendag-gaat-door-1.4351576

• Kersenmulder

Ik kende kees vanuit de hoeksche waardsche molenwereld. Wat jaren terug ben ik eens met hem en wat molenaars uit de omgeving van wapenveld naar de rijnlandse molendag geweest een erg leuke dag. Na die tijd sprak ik hem nog zo nu en dan. Kees was een zeer betrokken molenliefhebber en was ook dol op stoommachientjes waar hij graag met zijn kleinkinderen mee speelde. Ik wens zijn familie heel veel sterkte toe met dit verlies.