Eigenaars wisseling

• Aad Schouten

Enige weken geleden heeft hier de eigenaar van de korenmolen de vriendschap van Bleskensgraaf , die zijn molen al geruimetijd te koop had gezet verkocht.

Met deze molen heb ik al vele jaren een speciale band , aan de vorige eigenaars de fam Vellinga bewaar ik nog vele dierbare herinneringen ,.

ook vele uren die daar door gebracht zijn om onderhoud aan deze molen te doen , ook heb ik er het genoegen gehad om er vele uren te mogen draaien.

Maar ook met de fam Dorrestein is er door de jaren heen een zeer goede band ontstaan waar bij ik door de jaren heen vele werkzaamheden heb mogen verrichten aan molen en molenaarswoning .

Daarom deed het mij zeer veel genoegen dat ten eerste Jan Dorrestein een koper had gevonden voor zijn molen , maar zeker ook de nieuwe eigenaar die een echte molenliefhebber is, EN molenaar Frank Kloren

Ja met deze nieuwe eigenaar zal de molen een eigenaar hebben die de molen keurig zal onderhouden , en zeer veel draaide te zien zal zijn.

ja de continuïteit zal met deze wisseling gewaarborgd zijn , zover het natuurlijk het in zijn vermogen zal zijn.

Ook wil ik bij deze in bijzonderheid ,Jan Dorrestein de complimenten geven voor de tijd dat hij dit monument in zijn bezit gehad heeft , en er alles aan gedaan heeft om dit complex in goede staat te brengen en zodoende te behouden voor de toekomstige generaties

En ook zijn bewuste keuze om het zwaar te laten wegen om er ook een molenliefhebber de kans te geven om er eigenaar van te laten worden !!

Ook dat hij nu alweer vele jaren Robert v t geloof de kans gegeven heeft om met de molen te draaien, en zodoeden zeer regelmatig draait

Zo doende een positief molennieuws uit de waerdt…

O ja de nieuwe eigenaar heeft nog wel een klein probleem , want hij heeft zelf een prachtige molen bij zijn huis staan , een kapitale achtkante stelling molen van zo n 7 m vlucht .

en deze wil hij graag aan een echte molenliefhebber verkopen . het is werkelijk een pracht van een molen , en goed onderhouden

dus als er liefhebber zijn laat dit dan niet je neus voorbij gaan .

op de site van de simav staan prachtige foto s van deze molen.

vr gr Aad

• Justin van den Heuvel

Fijn dat de molen in handen komt van een liefhebber en molenaar!

De Vriendschap is de afgelopen jaren bij Jan Dorresteijn in goede handen geweest en zal, ook met Frank Klören

als eigenaar, in goede handen blijven. Ik ben een jaar of drie molenaar geweest van De Vriendschap en heb er een heel fijne tijd gehad.

Steeds in verwondering hoe de molen in zo'n fraaie staat is gebracht en gehouden!

Ik wens zowel de familie Dorresteijn als de familie Klören alle goeds toe voor de toekomst!

Justin