Ik heb ongeveer een week geleden al een bericht aan de webmaster gestuurd over het volgende probleem, maar het is nog steeds aanwezig: de zoekfunctie op het prikbord kan sinds 27 mei j.l. geen berichten van na die datum vinden.
Lolke, je kunt ook google gebruiken. Voeg in google na het woord dat je zoekt toe “site:molen.startpagina.nl/prikbord” en google doorzoekt alleen het prikbord.
Bijvoorbeeld: https://www.google.nl/search?q=zoekfunctie+site:molen.startpagina.nl/prikbord
Werkt trouwens ook erg goed bij de molendatabase (met site:molendatabase.nl), veel beter dan de zoekfunctie van de molendatabase zelf.
Gr. Jacob
Ik denk dat Google zoeken in de molendatabase niet waterdicht is. Volgens mij zoekt Google niet in de database zelf (wat de eigen zoekfunctie wel doet), maar in pagina's die ooit vanuit de database zijn aangemaakt. Dus een zoekterm die vermeld staat bij een molen die (bijna) nooit geraadpleegd wordt zul je dan niet terugvinden.
Lolke Rang Schreef:
——————————————————-
> Aanvulling: Jacob, is het ook mogelijk om Google
> de zoekresultaten op datum te laten sorteren?
Onder de knop ‘search tools’ (zoekhulpmiddelen) kun je ‘any time’ (periode) veranderen in bijvoorbeeld ‘last month’ (afgelopen maand). Het lijkt echter niet te werken samen met de “site:”-optie, dan krijg je vreemd genoeg geen resultaten.
Gr. Jacob
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?