Er is helaas iets mis met de Molendatabase

• bertb@xs4all.nl

Een paar dagen geleden heeft de hostingprovider van de Molendatabase Tele2 onaangekondigd onze server software aangepast. Dat had een desastreuze uitwerking op het functioneren van de Molendatabase. We hadden dat in principe snel kunnen oplossen ware het niet dat tegelijkertijd Tele2 tot nu toe heeft verzuimd om ons de tools in handen te geven om alles weer goed werkend te maken. We kunnen zodoende een aantal dingen gewoon niet oplossen.

Daarom hebben we ondertussen ons contract met Tele2 opgezegd en een verhuizing aangevraagd naar een betere provider: Internet Unie in Amsterdam. Maar het gaat natuurlijk nog even duren voordat die verhuizing wordt goedgekeurd. Leer ons die multinationals als Tele2 kennen… Onze excuses voor het kiezen van zo'n waardeloze provider.

Hoewel: Tele2 hebben we nooit gekozen. We begonnen ooit bij vuurwerk.nl, maar dat werd helaas overgenomen door die niksnutten van Tele2. Enige waar ze goed in zijn is overnames en reclame maken. De marketingafdeling is goed bezet daar. Rest niet.

• PTR

Als Tele2 niet opschiet, dan gewoon de verhuizing van de domeinnaam escaleren bij SIDN. Alles kan dan op korte termijn geregeld worden.

Mvg, Peter

• Henk Klöpping

Dag Bert,

de dienstverlening van Tele2 ken ik niet, ik ben geen klant. Maar ik heb wel wat vraagtekens bij het publiekelijk aan de schandpaal nagelen van Tele2. Jullie frustratie is begrijpelijk, je bent de controle kwijt en dat is vervelend. Maar er is ook een andere kant: al jaaaren lang hebben jullie de molendatabase daar gehost en al jaaaarenlang heb ik nauwelijks of niet gehoord van problemen met de molendatabase. Zo heel slecht kan het dan toch ook weer niet geweest zijn?

Hoe dan ook: sterkte met de situatie. Mogelijk is dit ook wel het moment om de balans tussen uitbesteden en zelf doen opnieuw te vinden. Maar ja, je blijft altijd afhankelijk, of het nou van een provider is of van je vrijwilligers - of van beide. Dat is niet anders.

• C. van Tilburg

In ieder geval had de molendatabase ook opeens last van ‘Engelse ziekte’.

• Martin E. van Doornik

Ik ben enkele dagen thuis van drie weken vakantie in Zweden. Ik startte mijn computer en er zijn nog een aantal nieuwe foto's ingezonden binnengekomen, nog uit de tijd voordat er problemen met de provider waren. Die heb ik nu verwerkt en die konden gelukkig nog wel geplaatst worden in de Molendatabase, maar nu zijn de foto's „op". Afwachten dus…. Bijzonder vervelend voor mijn collega-moderators….