Volgens dit nieuwsbericht zou de Provinciale Staten van Zuid-Holland de bescherming v.d. molenbiotoop verbeterd hebben.
Voor zover ik daaruit kan opmaken gaat het alleen om nieuwe situaties. Over groenaanplant (bomen!) staat echter niets te lezen.
Volgens dit nieuwsbericht zou de Provinciale Staten van Zuid-Holland de bescherming v.d. molenbiotoop verbeterd hebben.
Voor zover ik daaruit kan opmaken gaat het alleen om nieuwe situaties. Over groenaanplant (bomen!) staat echter niets te lezen.
Zojuist kreeg ik onderstaand bericht. Heeft het zo te zien toch geholpen dat alle molenaars een formulier hebben ingevuld.
Groet, Theo
———————————————————————–PERSBERICHT———————————————————————-
SP tevreden over intrekken versoepeling molenbiotoop
Het College van Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland heeft de plannen voor versoepeling van de molenbiotoop ingetrokken. De provincie houdt hiermee vast aan het bestaande beleid. De SP-fractie in de Provinciale Staten is tevreden met deze stap.
Door de versoepeling van het beleid zouden gemeenten molenbiotopen makkelijker kunnen aantasten, als ze daar maar een financiële compensatie tegenover zouden stellen. Deze plannen zijn nu van de baan.
Het intrekken van de plannen is het gevolg van groeiende weerstand tegen de voornemens. Diverse molenorganisaties trokken bij de Provinciale Staten van Zuid-Holland aan de bel, om de wijziging van de molenbiotoopregels tegen te houden.
Daarnaast deed de SP-Statenfractie onderzoek onder de molenaars in Zuid-Holland. Hieruit bleek dat negentig procent van de bij het onderzoek betrokken molenaars tegen de versoepeling van het beleid was.
SP-fractievoorzitter Bart Vermeulen: ‘Het is verstandig dat het provinciebestuur de plannen intrekt en we zijn blij dat de gedeputeerde goed heeft geluisterd naar de mening van Provinciale Staten. Het is nu wel belangrijk om ook werk te maken van het verbeteren van de bestaande molenbiotopen.’
Bij de behandeling van de nieuwe provinciale Visie op Ruimte en Mobiliteit zal de SP voorstellen indienen voor het verbeteren van de huidige molenbiotopen.
Het is heel verstandig om terug te komen op een heel onverstandig voornemen. Fijn dat er een fractie in Provinciale Staten is, dat dit prima heeft opgepakt met dit mooie resultaat. Ik ben daar heel blij mee. Ik vind dat de provincie Zuid-Holland voorgedragen mag worden voor de Evert Smit biotoopprijs. Niet zomaar alleen voor het intrekken van dit onzalige voornemen, maar vooral voor het gevoerde beleid van de afgelopen decennia. Het is in Zuid-Holland beslist niet ideaal, maar ik denk dat het nergens beter is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?