Maar om dan te zeggen dat iedereen het recht heeft om daarover ingelicht te worden slaat in mijn ogen echt nergens op.
Theo, je zou zonder meer volkomen gelijk hebben als het hier ging om een particuliere commerciële onderneming zonder enige ideële component. Maar het gaat hier om een molenwinkel in een om zeer ‘onzakelijke’ redenen en met gemeenschapsgeld herbouwde en in stand gehouden klassieke molen die eigendom is van een ideële (monumenten-)stichting en die bovendien, omdat hij helaas geen monument is, zonder monumentensubsidie moet zien rond te komen.
Bij de OPENING van een dergelijke molenwinkel wordt er terecht altijd sterk de nadruk op gelegd dat (de exploitatie van) die winkel het behoud van de molen mede mogelijk maakt en dat die winkel derhalve mede om die reden bij het publiek wordt aanbevolen. Ik vond en vind dat je het bij SLUITING van zo'n winkel dan niet kunt maken om opeens geen boodschap meer aan de vragen van dat door jezelf belangstellend en meelevend gemaakte publiek te hebben. Ook als dat publiek toevallig zelf geen (vaste) klant is.
Voor de duidelijkheid, ik probeer en verwacht nu echt niet te bereiken dat je het nu opeens met me eens zult zijn; ik schrijf dit alleen om na jouw reactie mijn in mijn vorige bijdrage verkondigde standpunt te verduidelijken en verdedigen. En ook natuurlijk, ten overvloede, omdat ik, en ‘velen met mij’, het verdwijnen van een molenwinkel nu eenmaal als een substantieel verlies (en dus als van, zij het negatief, belang) voor de zaak van het door mij/ons met bijzondere belangstelling gevolgde molenbehoud beschouw. Geloof me, deze wens om hierover meer te weten komt echt niet voort uit ongezonde nieuwsgierigheid of bemoeizucht.