Oproep om de molens in rouw te zetten

• Martin E. van Doornik

Ik wil graag een oproep plaatsen om landelijk de molens in de rouw te zetten i.v.m. de 173 Nederlandse slachtoffers bij de vliegramp in Oekraïne.

• Thijs van Hoof

Ja wat een gruwelijke ramp, een misdaad is daar gebeurt.. Niet te bevatten. Alleen kon ik zelf niet goed uit met mn gevoel om de molen gelijk in de rouw te zetten.

Deze gebeurtenis wordt er waarschijnlijk een met een lange nasleep. Om nog maar niet te spreken over de gevolgen voor de nabestaanden. Dus tot wanneer is het dan gewenst/gepast om in de rouw te blijven staan?

Zou het niet wat zijn om allemaal gezamenlijk in de rouw te gaan als er een herdenkingsdienst is? Daarover werd al gesproken op tv..

Thijs

• roomolen

In Oud Ade/Rijpwetering zijn twee jonge slachtoffers van deze ramp te betreuren.Daarvoor zijn er verscheidene molens in de rouw gegaan.

• William

Ik heb zelf geen molen maar mijn speelmolens en blokker molens staan in de rouw.

• Martin E. van Doornik

Ik dacht aan het bombardement van Rotterdam van 14 mei 1940, na het vonkenmalen heeft molenaar Arie Kluit zijn molen De Noord in de rouw gezet voor de slachtoffers aldaar. Dus waarom nu ook niet. De Entreprise van Kolham staat ook in de rouw.

• Justin van den Heuvel

Je verwoordt precies mijn gedachte, Thijs.

Mooi voorstel om bij een herdenking gezamenlijk de molens in de rouw te zetten.

• Oane Visser

De gevoelens begrijp ik, maar is in de rouw zetten dan alleen voor de omgekomen Nederlanders? Is dat erger dan voor die anderen? Bovendien is er ook niet opgeroepen de molens in de rouw te zetten voor de omgekomenen van het vliegtuig dat boven de Grote Oceaan verdwenen is. En wat moeten we dan met de meer dan 600 verkeersdoden per jaar of soms vele duizenden doden bij natuurrampen? Voor de betrokkenen en de families is het allemaal toch even erg?

Wanneer het in het geval van deze ramp iemand uit je streek, dorp of stad betreft lijkt mij de molen in de rouw zetten gepast. Voor de overige molens is, gelet op al die doden waar we het niet voor doen, mij het vals sentimentgehalte te hoog.

• arnold wierenga

Heer visser, gaat het hier niet om een nationale ramp?

• Oane Visser

Het aantal omgekomenen is nog geen derde part van het aantal verkeersdoden per jaar in Nederland en het aantal verkeersdoden is geen nationale ramp?

• Ruud Bax

Geachte heer Visser, Ik zou met deze tragedie niet willen spreken over vals sentiment, maar eerder je medeleven tonen aan die gene die getroffen is door dit ongeluk.