Sinds 1946 was dit niet meer te zien: een Kinderdijkcomplex wat deze zaterdagmiddag compleet (incl. molen de Regt)in bedrijf was.
Een gedenkwaardig moment!
Arie.
Andre,
Vooralsnog is hier(Kinderdijkse molendag) geen aanzet toe, en ik heb mijn vrouw belooft om iets minder hooi op mijn vork te nemen.
Mochten er evenwel andere Kinderdijkse molenaars zijn die zoiets willen organiseren, en het stichtingsbestuur gaat hierin mee, dan zal ik uiteraard graag mijn medewerking verlenen.
Volgens mij heeft de Simav komende nazomer wel iets van een molendag, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Arie.
Ja Leo, die 2 horen daar uiteraard ook bij. net als Arie heb ik er van genoten. Ook de 8e van de Nederwaard deed na een restauratie weer mee. die heeft oa een nieuw windpeluw.
Ik heb diverse keren op de ka van de lage boezem gestaan om het te bewonderen. Als je daar zo staat zie je in 1 oogwenk alle molens malen. Het was een pracht gezicht met diverse zeilvoeringen. van de borden er uit tot rond vol.
meestal er is er wel een molen die in reparatie is of dat de molenaar er niet is.
na de draaidagen gaat de Kleine molen in restauratie. Dan wordt het oa het kruiwerk gerepareerd, want kruien doet hij erg zwaar. de ijzeren platen op de overring laten los en de kuipneten zijn voor het grootste gedeelte weggesleten en verdwenen.
vriendelijke groet,
Kees vd Graaf
molenaar van de Kleine molen van de polder Lekkerland
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?