Daar word je niet vrolijk van....

• Martin E. van Doornik

http://www.bd.nl/regio/regio-oss-en-uden/bernheze/molen-vorstenbosch-beklad-met-graffiti-1.4487549

• Rob Pols

Daar word je zelfs boos van! Welke idioot haalt dit in zijn/haar hoofd?! Op laten draaien voor de kosten om die zooi te verwijderen!

• Oane Visser

Of dit nou een “zooi” is? Wat het voor moet stellen of uit moet dragen heb ik geen notie van maar op zichzelf vind ik het wel een kunst om zoiets te kunnen. Het is, mijns inziens, daarmee dan ook in de lijn van de moderne kunst. Moderne kunst hoeft, volgens de kunstkenners, toch ook niet begrepen te worden of iets uit te dragen?

Echter: een molen met zoiets “versieren” vind ik ook zeer ongepast! Het beste lijkt mij daarom diegene die het gedaan heeft de molen weer in de staat terug laten brengen van voor het “kunstwerk”. Zo'n taakstraf zal meer helpen om de dader tot het inzicht te brengen zijn of haar “kunstwerken” op alleen gepaste plekken aan te brengen i.p.v. op zomaar een plek die leuk lijkt. De afschrikwerkende werking zal ook groter zijn dan voor de kosten op laten draaien. De meeste mensen willen immers best wat doen, als het maar in hun direct voordeel is of lijkt te zijn. Zie maar naar al de lege flesjes en blikjes die in de bermen gegooid worden. Volle flesjes of blikjes wil ieder wel mee nemen, terwijl men dat met het lege spul niet meer wil.

De molen weer in de oorspronkelijke staat terug laten brengen lijkt mij daarom beter dan de kosten er van te laten betalen. Het verwijderen is namelijk lang en lang zo leuk niet dan het aanbrengen doordat dit direct het gevoel van de dader aanspreekt.

• Martin E. van Doornik

Geef de dader(s) maar een flinke taakstraf door middel van een potje afbijtmiddel en een tandenborstel….