Drentse Molendag 23 augustus a.s.

• Vincent Mepschen

Beste collega molenaars,

Op zaterdag 23 augustus 2014 organiseert de Molenstichting Drenthe en het Gilde voor Vrijwillige molenaars (afd. Drenthe) voor de 30e keer de jaarlijkse Drentse Molendag. Op deze dag zullen zoveel mogelijk van de 38 tellende molens in de provincie door beroeps- of vrijwillig molenaars draaien of zelfs malen voor publiek. Ook dit jaar is er weer genoeg te beleven. De molens die meedoen deze dag staan in onderstaande tabel opgenomen (klikken om te vergroten). Tot volgende week zaterdag zou ik zeggen!
  • Leo Middelkoop

Mooi lijstje actieve molens.

Toch een vraag: De Berk in dat openluchtmuseum in Barger-Compascuum: is die nou nog niet hersteld? Het ging ooit toch alleen maar om een paar lange schoren? Inmiddels zal het ‘boodschappenlijstje’ wel iets langer zijn.

Sorry overigens dat ik zelf die dag niet kan komen.

Groet en succes,

Leo

• Rob Pols

Vreemd dat De Hondsrug in Weerdinge wel open is, maar niet open is voor bezoek. Wat mag daar de reden van zijn?

Sorry eveneens, ik ben er ook niet na al dat gereis van de afgelopen tijd door heel Nederland. :)

Groeten, Rob P.

• H.Noot

Daarom ben ik bang Leo dat de bezoekers de ezels zijn (zie deelnemerslijst) die voor niets naar het veenpark komen en daar een stilstaande molen zien staan. De provinciale Molendagen zijn in eerste instantie in het leven geroepen om collega molenaars van andere provincies in de gelegenheid te stellen het liefst draaiende en/of werkende molens te laten zien. We komen niet voor alleen activiteiten rond de molen, al gaat het één met het ander goed samen.

Groetjes,

Harmannus.

• H.Noot

De Hondsrug in Weerdinge heb ik nog nooit tijdens een Drentse Molendag zien draaien. Nou zegt dat ook niet alles want ik ben natuurlijk niet ieder jaar in die hoek te vinden. De toenmalige (oud?) eigenaar vroeg mij of ik de molen wou laten draaien. Hebben ze daar nog steeds geen vrijwillige molenaar die zich over die molen wil ontfermen?