Bierviltjesactie molen "de Vlijt" Meppel....10.000 stuks

• Kees Vanger

BIERVILTJES ACTIE….10.000 STUKS!

Afgelopen twee weken maar liefst 10.000 BIERVILTJES bij de plaatselijke horeca in Meppel (die trouwens fantastisch meegewerkt hebben ) afgeleverd. Door een slimme opzet is het ons gelukt om deze actie zelfs gratis … nou ja…met een beetje winst ……uit te voeren.

Bierviltjes met een oproep en QR CODE om op ons mooie project te stemmen. ZOU HET HELPEN?

We willen de kans op het winnen van de molenprijs 2014 niet laten lopen, want het misschien wel nu of nooit om “onze” prachtige molen aan de Sluisgracht om te toveren tot weer een echte op de wind malende mosterdmolen.

Stemmen kan dus nog steeds: http://www.molenprijs.nl/meppel.php

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-GXYQ3NGK.jpg

• Margreet

Wel heel inventief! In mijn huidige (tijdelijke) woonplaats is het een soort Maallust eldorado. Jammer alleen dat die molen waarnaar het Maallust bier en de Maallust bierviltjes zijn genoemd wiekloos is. Maar het bier smaakt des te lekkerder….

• Lolke Rang

Wiekloos? Dus niet Amerongen?

• Enkie

Nee Lolke het is Veenhuizen want daar staat namelijk nog een romp van molen de maallust .

M.vr.gr.

Enkie

• Xenga

De onderbouw van de molen die in Veenhuizen nog steeds bestaat is van de houten molen van de Rijkswerkinrichting. Zie de molendatabase/verdwenen molens.

De molen zelf heeft nooit een eigen naam gehad en de bierviltjesactie van Maallust komt van de brouwerij, die is gevestigd in het gebouw waar vroeger de graanmaalderij van het gevangenisdorp in heeft gezeten. Het toenmalige industriecomplex heette Maallust. Zie ook hun website www.maallust.nl

Mvg

Pieter

• Martin E. van Doornik

Ik ben die QR-codes wel vaker tegengekomen, in tijdschriften tot affiches op stations aan toe. Maar hoe werken die en waarvoor?

• Justin van den Heuvel

Met een app op je telefoon kun je z'n code scannen.

Je wordt dan automatisch doorgestuurd naar de bijbehorende info op internet.

• Martin E. van Doornik

Lukt zeker hiermee niet met dit eenvoudige mobieltje! Ik gebruik hem alleen tijdens vakanties en fietstochten. Het is van de Zweedse telefoonmaatschappij Telia en heb hem in Hagfors gekocht in 2004.

Zit ik dagelijks in de trein naar m'n werk, zowat iedereen heeft zo'n dingetje in de hand en vanmiddag reed ik een jong meisje op straat bijna aan dat bij het oversteken alleen naar dat dingetje keek zonder uit te kijken. Gevaarlijk! Telefoneren doe je maar thuis. Buiten de deur ben ik heerlijk vrij en neutraal, je bent niet met een soort navelstreng verbonden met de zakken vullende telecommaatschappijen. Thuis hebben wij een zwarte bakelieten toestel met draaischijf nog steeds staan. Klaar, punt, uit.

• Margreet

@Martin, misschien wat missiewerk doen met bierviltjes in de trein?????

• Martin E. van Doornik

Kan misschien wel lukken in de buurt van het station van Meppel, maar op de spoorlijn Roodeschool-Groningen heeft men vast nooit van ‘De Vlijt’ gehoord….