Molenprijs 2014, STEM OP DE GOLIATH

• Piet Groot

Ik stem op een molen die op de Rijks-Monumentenlijst staat en monumentale waarde bezit.

Molen De Goliath én de gemetselde uitwateringssluis in de oude zeedijk van de Eemspolder staan op de Monumentenlijst.

DE WATERLOOP TUSSEN DE GOLIATH EN DE UITWATERINGSSLUIS NIET !

VOOR VERVANGING VAN DE DAMWAND LANGS DEZE WATERLOOP IS HET GELD VAN DE MOLENPRIJS DRINGEND NODIG !

Stem: http://www.molenprijs.nl/uithuizermeeden.php

• Piet Groot

Al gestemd?

• Piet Groot

Bij de uitvoering van het Deltaplan zijn bij de dijkverhoging de afwateringssluizen in, en de hevels over de zeedijk verdwenen.

In het Noorden van Nederland geldt dit voor:

Molen De Goliath bij De Eemshaven: deze situatie kan worden hersteld, STEM DUS OP MOLEN DE GOLIATH via de Molenprijs 2014

Molen De Zeemeeuw bij Uithuizen; deze molen(romp) is gesloopt!

Molen van de polder Het Noorden op Texel.

DE GOLIATH IS UW STEM WAARD!

• vluchtje

Het valt me op dat ik op het prikbord weinig zie over de molenprijs. Op Twitter zie ik dat een aantal molenaars flink hun best aan het doen zijn om stemmen binnen te halen. Natuurlijk, want als jouw molen de prijs wint, dan krijg je een mooi geldbedrag, en kan jouw plannen worden gerealiseerd.

Alleen: het is een publieksprijs. ‘Het publiek’ kan stemmen, wordt verleid met de kans op een scooter (sic) en een overnachting. Men kan stemmen middels een mailadres. Als je even je best doet, kun je wel een paar honderd mailadressen aanmaken, en jouw molen dus ook een flink aantal stemmen binnen laten halen. En als je in de hoofdstad woont, kun je op dagen dat er veel toeristen zijn, natuurlijk ook een aardig aantal folders uit gaan lopen delen.

Dan kan het dus gebeuren dat de winnaar van de molenprijs niet valt op de molen waarop wij (molenaars) de prijs het liefst zien vallen. Zijn we teleurgesteld? Is het daarom zo stil over de molenprijs op het prikbord?

Ik heb in ieder geval (2x tot nu toe, maar ik heb nog een aantal mailadressen ‘over’) gestemd op een molen omdat ik de betreffende molen het geldbedrag gun.

• Leo Endedijk

Wees niet bevreesd: de stemming wordt door een notaris gecontroleerd en we hebben een stevig controleapparaat opgezet om malversaties te voorkomen. Daar kan ik natuurlijk niet meer over zeggen!

De Molenprijs is een publieksprijs. Mede omdat de BankGiro Loterij de prijs mogelijk maakt. Maar ook omdat we het zo belangrijk vinden dat het publiek betrokken wordt bij onze molens. En ik ben bang dat als “wij, de molenaars” de prijs zouden toekennen, dit prikbord zou ontploffen vanwege de verschillende meningen en emoties en regionale betrokkenheid.

Leo Endedijk

(Die dankzij 2 emailadressen ook twee keer heeft gestemd)

• pieter_merselo

:)-D

Dus nog maar snel wat e-mailadressen in de strijd gooien!

• Kees Vanger

En….er is een project dat echt de moeite waard is hoor!

Kijk maar eens naar dit filmpje. We zijn al meer dan 8 jaar bezig om deze molen een echt levende toekomst te geven!

JE KAN ONS NOG HELPEN! MAAR DOE HET WEL VANDAAG…..LAATSTE STEMDAG!

zie: https://www.youtube.com/watch?v=UW9wo4QhOGM&list=UUeg8FSRhb2DQxiVigfRfVAw

• Piet Groot

Dat is nogal flauw Kees.

De juiste link naar de enige echte Goliath is: http://www.molenprijs.nl/uithuizermeeden.php

• Piet Groot

De Hollandsche Molen en de BankGiro Loterij bedank ik voor hun inzet voor de Molenprijs 2014.

Ik hoop dat de molen met de meeste eerlijk verkregen stemmen de Molenprijs wint!

Piet