grote werkende speelmolen

• Roest Hans

http://link.marktplaats.nl/m851275728

• Peter van Kuik

Is dit de molen die vroeger bij molenmaker Guus Beckers op de werkplaats stond?

• Piet Groot

Dit is inderdaad de standerdmolen die molenmaker Guus Beckers rond 1970 voor een festiviteit heeft gebouwd en die later voor zijn molenmakerswerkplaats in Bredevoort stond.

Ik hoop dat deze grote modelmolen een goede plek krijgt, liefst in de Achterhoek.

Piet

• Martin E. van Doornik

Ik vind 100 euro wel veel te weinig voor zo'n waardevol ding, laat staan een standerdmolen die nog iets kleiner is dan die van Leenderstrijp. Misschien verkeerd in de nullen weergegeven?

• Peter van Kuik

Ik neem aan dat de prijs laag is zodat de molen beschikbaar is voor iemand die er echt goed voor wil zorgen.

• Piet Groot

Hou er rekening mee dat de molen gebouwd is van vurenhout als decorstuk voor een Gondelvaart in Bredevoort rond 1970.

De onderhoudskosten schat ik op enkele duizenden Euro's gemiddeld per jaar en dan moet je het werk nog in eigen beheer doen.

Piet

• Martin E. van Doornik

Kan ik me goed voorstellen en heb ook eraan gedacht, maar wat heeft het aan materialen gekost bij de bouw ervan? Dat is kapitaalverlies en gezien de (helaas vertekende) foto ziet de standerdmolen er nogal nieuw uit. De vlucht moet zeker 7 à 8 meter bedragen.

Ik zou hem heel graag willen hebben bij mijn tweede huis in Zweden, maar het vervoer erheen zorgt wel voor een probleem.

• Kornelis smook

Wat voor Rob Hoving naast zijn poldermolen.