LinkedIn is een zakelijk social network. De voornaamste functie is het profileren van jezelf - laten zien wat je bent, wat je kunt, met name in de ogen van anderen. Je maakt een profiel aan en zegt wat je kunt en doet. Andere LinkedIn gebruikers beoordelen dan of je die vaardigheden die je noemt ook hebt. Dat wordt dan zichtbaar op je LinkedIn profiel. Je kunt verder ook nog lid zijn van groepen, en het lidmaatschap van sommige groepen is een teken dat je bepaalde kwaliteiten hebt. Bijvoorbeeld een vakgroep, waar je alleen maar lid van kunt worden als je een papiertje hebt behaald etc.
LinkedIn wordt vaak even bekeken als je je ergens meldt als sollicitant of als mensen met je samen gaan werken. Eén van de dingen die je aan kunt geven is dat je vrijwilligerswerk doet, zoals: het draaien van een molen.
Lid zijn van de GVM groep zegt dat je lid bent van het GVM (en dat je daar voor uit wilt komen). De ‘ballotage’ is eenvoudig: als jij zegt dat je lid bent vraag ik om je lidnummer. Als dat klopt dan maak ik je lid van de groep. Overigens was ik niet van plan er al TE moeilijk over te doen: je woord is me in principe goed genoeg, maar ik sluit niet uit dat we het af en toe ook even controleren :-P..
Als je nu nog niet op LinkedIn zit zou ik dat ook niet doen alleen om maar lid van deze groep te kunnen worden. Maar voor degenen die al wel op LinkedIn “zitten” - er is dus een mogelijkheid je betrokkenheid bij de molenwereld (en m.n. bij de opleiding tot molenaar) te laten zien.
Henk Klöpping, Molen van de Groote Polder, Slochteren