Het gaat nu goed met de restauratie van de Eureka in Wetsinge. Begin augustus zijn de steigers rond de molen verwijderd, zodat er haast een nieuwe molen tevoorschijn is gekomen. Nu ligt het werk stil in verband met de bouwvak, maar daarna zullen de roeden gestoken en de staart aangebracht worden. Molenmaker Vaags deelde mee dat er geen Oudhollandse voorborden komen, maar Van Bussels! Of er neusremkleppen bij komen, heb ik geen idee van, want de zelfzwichting met de drie dwarskleppen aan de enden komen weer terug. Ook zullen de oude ramen in het achterkeuvelens terugkomen, wat ik van harte toejuich. Die staan duidelijk afgebeeld op pagina 185 in het Groninger Molenboek 1981: met echte ruiten van glas. Ook is de oude grijze verfkleur op het bovenachtkant van vroeger weer teruggekomen. De oorspronkelijk gele (!) verfkleur van de kapbekleding – ik heb het over van vóór 1987 – wordt niet gehandhaafd en is nu zwart.De feestelijke heropening vindt ergens in september plaats, als ik de kranten mag geloven. Bijgaande foto's heb ik op 9 augustus genomen.